سند ۱۲ هزار هکتار از رودخانه زاینده‌رود صادر شد

مدیر دفتر مهندسی رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان از اخذ سند حدود 12 هزار هکتار برای بستر رودخانه زاینده‌رود در استان اصفهان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، مهندس احمدرضا صادقی، سی و یکم خرداد ماه با اعلام این خبر، اظهار داشت: شرکت آب منطقه ای از حدود چهار سال پیش برای گرفتن سند رودخانه اقدام کرد که با اهتمام همکاران بخش حقوقی و دفتر مهندسی رودخانه ها و سواحل، سند بستر رودخانه زاینده رود در شهرستانهای اصفهان، مبارکه، فلاورجان، فریدن، چادگان، لنجان، خمینی شهر و ورزنه مجموعاً به مساحت بی سابقه ۱۱۸۹۵ هکتار صادر شد.

وی افزود: شرکت آب منطقه‌ای اصفهان موفق به اخذ ۱۶ جلد سند مالکیت اراضی رودخانه زاینده رود شده است.

صادقی با اشاره به اینکه جهت اخذ سند  بستر رودخانه زاینده رود در واحدهای ثبتی جنوب، شرق و مرکز  اقدامات لازم صورت گرفته است، افزود: سند بستر رودخانه زاینده رود  در ساحل سمت راست  به مساحت  ۲۳۹.۱۴  حد فاصل  بند آبشار تا نیروگاه اسلام آباد در بهار ۱۴۰۰ صادر و اخذ و همچنین اسفند ماه سال گذشته، سند بستر رودخانه زاینده رود درساحل چپ از محدوده باغ گلها تا پل دنارت به مساحت ۱۰۵.۵ هکتار  در محدوده واحد ثبتی شرق به نام شرکت آب منطقه ای اصفهان صادر شد.

 مدیر  دفتر مهندسی رودخانه ها و سواحل  شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه اخذ سند رودخانه زاینده رود در واحد ثبتی مرکز، در دو بخش یک و چهار از دیگر اقدامات شرکت آب منطقه ای بوده است، اضافه کرد: سند بستر  رودخانه  زاینده رود در بخش یک واحد ثبتی مرکز حد فاصل پل مارنان تا پل جویی به مساحت ۳۰.۶۷ هکتار  واقع در ساحل چپ زاینده‌رود و بخش چهار واحد ثبتی مرکز حد فاصل پل جویی تا باغ گلها به مساحت ۱۷.۹۸  هکتار  واقع در ساحل چپ رودخانه در فروردین ماه سال ۱۴۰۱ اخذ گردید.

صادقی با بیان اینکه شرکت آب منطقه‌ای در تلاش برای اخذ سند بستر رودخانه زاینده رود در واحد ثبتی غرب از  نیروگاه اسلام آباد تا پل شیری است، ابراز داشت: هم اکنون نزدیک به ۷۰ درصد از بستر رودخانه زاینده رود در محدوده شهر اصفهان دارای سند است.

به گفته مدیر دفتر مهندسی رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اخذ سند برای رودخانه زاینده رود از دست اندازی‌ها به حریم و بستر این رودخانه جلوگیری و تصرفات محدود می گردد.