درقالب پویش

سد مخزنی هرات به بهره برداری خواهد رسید

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای یزد در پویش ”آقای مدیر حرف بزن" به افتتاح و بهره برداری از سد مخزنی هرات با ظرفیت 23 میلیون مترمکعب به مناسبت هفته دولت خبر داد.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای یزد، محمد مهدی جوادیان زاده در نشست خبری که در قالب پویش “آقای مدیر حرف بزن” برگزار شد،  گفت: سد مخزنی هرات با حجم ۲۳ میلیون مترمکعب و با سرمایه ۹۰۰ میلیارد تومان به عنوان بزرگترین سد استان به مناسبت هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: باتوجه به موقعیت خاص مکانی سد مخزنی هرات بین دو استان یزد و فارس موضوع گردشگری آبی و احداث موزه آب در این سد در دستور کار قرار دارد.

جوادیان زاده هدف از اجرای این پروژه را مهار سیلاب، تامین مطمئن حق آبه کشاورزی، تامین بخشی از آب شرب، کشاورزی و صنعت شهرستان خاتم و ایجاد پتانسیل گردشگری دانست.

رئیس هیئت مدیره شرکت سهامی آب منطقه ای یزد با اشاره به  دیگر پروژه های آماده بهره برداری در هفته دولت گفت: مخزن ۵۰ هزار متر مکعبی به منظور ظرفیت جدید و  پایدار ذخایر آب شرب و کیفی استان با سرمایه ۲۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.

جوادیان زاده افزود: از دیگر طرح ها و پروژه های قابل بهره برداری در هفته دولت طولانی ترین  خط انتقال پسآب در کشور به طول ۱۰۰ کیلومتر و با سرمایه ۵۰۰ میلیارد تومان است.

محمد مهدی جوادیان زاده مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای یزد با بیان اینکه سند ساگاری با کم آبی در استان تدوین شده است، گفت: این سند شامل ارتقا بهره وری در سه بخش کشاورزی، صنعت، شرب و بهداشت است که با اجرای این سند می توان به پایداری آبخوان های استان امیدوار شد.

وی ابراز کرد: استفاده بیش از حد از ظرفیت آبخوان، افت آب های زیر زمینی، نشست زمین، شور شدن منابع آب زیرزمینی و خشک شدن منابع را در پی خواهد داشت.

این مقام مسئول با اشاره به موضوع بهره وری و اجرای طرح تابا افزود: ترکیب سه طرح تحویل حجمی آب، اتاق شیشه ای و بازار آب با کمک مردم می تواند به مدیریت مصرف آب کمک کند.

وی در پایان افزود: سه پروژه بازچرخانی پسآب، خط سبز آبرسان و تولید برق از آب انتقالی سه پروژه درحال اجرای شرکت سهامی آب منطقه ای در حوزه بهره وری است.