پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری

سد درکاه بشاگرد ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است

سد درکاه بشاگرد پیش از این با پیشرفت فیزیکی 85 درصدی، در روستای درکاه بشاگرد جهت تامین آب شرب و کشاورزی به میزان 500 هکتار در حال احداث بوده و در حال حاضر پیشرفت فیزیکی این پروژه به میزان 92 درصد رسیده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای هرمزگان ،قائم مقام شرکت آب منطقه ای هرمزگان با اشاره به این که پروژه درکاه بشاگرد یکی از چندین مواردی است که بعد از سفر ریاست جمهوری به هرمزگان در دستور کار شرکت آب منطقه، جهت تکمیل و بهره برداری هر چه سریعتر قرار گرفته افزود: پیگیری جهت تامین اعتبار این طرح به میزان ۳۰۰ میلیارد ریال از طریق احداث خط انتقال به طول ۱۹ کیلومتر جهت آبیاری ۲۵۰۰ هکتار از اراضی دشت بارق از سد جگین، در دستور کار شرکت آب منطقه ای هرمزگان قرار داشته است.

حسن سالاری در خصوص اهداف و مزایای بهربرداری از این پروژه توضیح داد: از اهداف این پروژه می توان به  تأمین آب شرب و کشاورزی بیش از ۲۰۰ خانوار روستاهای منطقه،کمک به رونق کشاورزی در پایین‌دست، توسعه آبخیزداری و جلوگیری از فرسایش شدید کناره‌ای در پایین‌ دست، جلوگیری از ورود رسوبات به مخزن سد جگین و افزایش طول عمر آن اشاره کرد.

وی در پایان تاکید کرد: خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته این طرح به میزان ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و امید وار هستیم با تکمیل هرچه سریعتر آن مردم منطقه از مزایای آن بهره مند شوند.