سدهای در حال ساخت استان قزوین مورد بازدید قرار گرفت

رئیس حوضه آبریز فلات مرکزی و حوضه های شرقی کشور به همراه مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین از مراحل اجرایی سد و شبکه آبیاری نهب، سد بالاخانلو و احداث راه جایگزین روستای شیزر بازدید بعمل آورد.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای قزوین، علی پوراحمد رئیس حوضه آبریز فلات مرکزی و حوضه های شرقی کشور با حضور در محل کارگاه سد نهب و بالاخانلو از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات موجود در مسیر اجرایی پروژه سدهای در حال ساخت استان قزوین قرار گرفت.

پوراحمد تصریح کرد: خوشبختانه همکاری مناسب عوامل کارفرما، مشاور و پیمانکار در کنار تعهد و تخصص آنها سبب شده تا شاهد کیفیت بسیار خوبی در زمینه اجرای پروژه های عمرانی در حوزه منابع آبی (سدهای در حال ساخت استان قزوین ) باشیم.

وی موضوع مربوط به اعتبارات و تخصیص به موقع منابع مالی را بزرگترین چالش پروژه های عمرانی در حوزه منابع آبی برشمرد و ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی های صورت گرفته بزودی شاهد گشایشی در این خصوص باشیم.

شایان ذکر است که سد نهب بر روی رودخانه خررود و با هدف بهبود آبیاری ۳۶۸۰۰ هکتار اراضی کشاورزی با پیشرفت فیزیکی ۹۵% در حال اجرا است و همچنین سد بالاخانلو بر روی رودخانه حاجی عرب با هدف تامین آب شرب ۵ شهر و ۳۰روستای جنوب استان با پیشرفت فیزیکی ۷۵% در حال اجرا می باشد.