سدهای بزرگ اصفهان ۱۹۳ میلیون مترمکعب ذخیره آب دارند

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای اصفهان، مهندس احسان اله امینی، مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه ای اصفهان با اشاره به آخرین وضعیت ذخیره آبی شش سد استان اصفهان تا ششم دی ماه سال جاری، اظهار کرد: ذخیره سد مخزنی زاینده رود با ظرفیت اسمی یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون متر مکعب در ابتدای دی ماه به 166 میلیون مترمکعب رسید درحالی که مدت مشابه سال گذشته ذخیره این سد 179 میلیون مترمکعب بوده است.

مهندس احسان اله امینی افزود: ذخیره آبی سد زاینده رود امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷ درصد و در مقایسه با بلندمدت (۵۰ سال) ۷۳ درصد کاهش یافته است.

مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان به وضعیت سد گلپایگان اشاره کرد و گفت: این سد در ابتدای دی ماه سال جاری ۵.۱ میلیون مترمکعب آب ذخیره داشته است در حالی که حجم آن در مدت مشابه سال گذشته ۵.۵ میلیون مترمکعب بود؛ از این رو ذخیره سد گلپایگان در سال آبی جاری ۸درصد و در مقایسه با بلند مدت ۵۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی افزود: ذخیره سد حنای سمیرم تا امروز به ۶ میلیون مترمکعب رسیده است در حالی که حجم آن در مدت مشابه سال گذشته ۹.۱ میلیون مترمکعب بود. بر پایه آمار این سد نسبت به سال گذشته ۳۴ درصد کاهش و در مقایسه با بلند مدت ۵۳درصد کاهش ذخیره آبی دارد.

مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه ذخیره سد قره‌آقاچ سمیرم با گنجایش ۲۱ میلیون مترمکعب، به ۱۴ میلیون مترمکعب رسیده است، اضافه کرد: حجم آب این سد در مدت مشابه سال گذشته ۱۷ میلیون مترمکعب بود که ۱۸ درصد کاهش ذخیره آبی دارد.

امینی ادامه داد: سد خمیران در تیران و کرون تا ابتدای ماه دی ۱.۶ میلیون مترمکعب ذخیره آبی داشته است اما در مدت مشابه سال گذشته ۱.۸ میلیون مترمکعب بود؛ از این رو ذخیره این سد امسال ۱۱ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی گفت: سد باغکل واقع در خوانسار نیز هم اکنون حدود یک میلیون مترمکعب آب دارد در حالی که ذخیره آن در سال گذشته ۱.۸میلیون مترمکعب بود؛ بر این اساس حجم آبی سد باغکل در مقایسه با سال قبل ۴۹ درصد کاهش و در بلندمدت ۲۱درصد کاهش نشان می‌دهد.