مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان:

سدهای استان کردستان همچنان در شرایط سرریز هستند

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان با بیان اینکه 71 درصد حجم مخازن سدهای استان پر آب است، گفت: سدهای قشلاق (وحدت) سنندج، گاران، زریوار مریوان و چراغ ویس سقز همچنان در حال سرریز هستند.

به گزارش برقاب،  به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان، آرش آریانژاد مدیرعامل این شرکت ضمن بازدید از سد قشلاق سنندج، گفت: در حال حاضر حجم ذخیره آب سد قشلاق و سدهای گاران، زریوار، چراغ ویس بصورت کامل پُر هستند.

وی به میزان سرریز این سدها اشاره کرد و افزود: سد قشلاق با دبی ۰.۲، گاران ۱.۸، زریوار ۱.۳، آزاد ۹ و چراغ‌ویس ۳ مترمکعب برثانیه هم اکنون در حال سرریز هستند.

آریانژاد خاطرنشان کرد: سدهای عباس‌آباد و سبدلو بانه، زیویه کامیاران، دارای حجم ذخیره آب با ظرفیت صددرصدی، پر هستند و در حال حاضر ۷۱ درصد سدهای استان پرآب است که این رقم نسبت به سال گذشته ۷ درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: از عمده دلایلی که سبب سرریز و ذخیره آب قابل توجه در سال جاری شد، اول لطف الهی و بارش نزولات جوی مناسب و سپس مدیریت خوب منابع و مصارف آب است که توسط مجموعه این شرکت در منابع آبی استان کردستان، صورت گرفت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان اظهار داشت: عمده پروژه‌های این شرکت که منافع آن خوشبختانه عاید مردم شریف استان شد، در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید و این امر نوید بخش فرداهایی روشن در حوزه اشتغالزایی، رونق اقتصادی و توسعه کشاورزی، است.