سامانه پایش داشبورد یکپارچه اطلاعات مدیریت راهی ناگزیر برای مدیریت براساس واقعیت ها

 سامانه پایش داشبورد یکپارچه اطلاعات در برق مشهد راه اندازی شد.

به گزارش دفتر روابط عمومی، مهندس محمدمسعود ثناگر مدیر دفتر مدیریت استراتژیک در این باره گفت:

از آنجایی که مدیریت براساس واقعیت ها و داده ها دلیلی برای کاهش عدم قطعیت ها و تصمیم گیری موثر می باشد و این مهم می تواند نقش بسزایی در تحقق اهداف استراتژیک شرکت داشته باشد.

لذا شرکت توزیع نیروی برق مشهد از خردادماه سال جاری با حمایت های همه جانبه مدیران ارشد و خصوصاً مدیریت عامل، پروژه داشبورد یکپارچه اطلاعات مدیریت اجرایی گردید.

وی گفت: در این پروژه تمام اطلاعات مدیریتی، شاخص های فرآیندی و استراتژی و داده های آماری (قاصدک) به صورت متمرکز و یکپارچه در یک درگاه قابل نمایش می باشد که این امر گامی برای ارزیابی و رتبه بندی عملکرد واحدهای شرکت خواهد بود.

مهندس ثناگر افزود: هم اکنون داشبوردهایی از قبیل داشبورد سیمای داخلی (شامل شاخص های توانیر به تفکیک اندازه گیری برای امورهای اجرایی و ادارات برق)، داشبورد آماری قاصدک، داشبورد فرآیند (شامل فرآیندهای حوزه مشترکین)، داشبورد بهره وری و ناب سازی (شامل شاخص های درآمدی، نظام آراستگی، نظام پیشنهادات کایزنی و حلقه های کنترل کیفیت ) در برق مشهد پیاده سازی شده است و براساس داده ها تایید و قابل اندازه گیری و پایش می باشد.

مدیر دفترمدیریت استراتژیک در باره ویژگی های این داشبورد جدید افزود: جدا نمودن داشبورد ارزیابی (مبتنی بر تخصیص امتیاز از صفر تا ۲۰۰ و رنگ بندی نتایج براساس هدف و حد پذیرش مشخص شده برای هر واحد) از داشبورد مدیریتی (مبتنی بر داده ها و بدون ارزیابی) از ویژگی های داشبورد جدید می باشد.

وی گفت: حمایت های قائم مقام شرکت و معاونت هوشمندسازی و نیز فعالیت های ارزشمند تیم پروژه (متشکل از گروه تحول ادرای دفتر مدیریت استراتژیک و دفتر فناوری اطلاعات ) نقش مهمی در پیشبرد پروژه داشته است .

وی در پایان برنامه های پیش روی تیم پروژه را ” راه اندازی داشبورد خدمات CRMو نیز بهبود گرافیکی داشبورد برشمرد.