ساماندهی روشنایی معابر روستاها و مناطق کم برخوردار شهرستان کوار

مدیر توزیع برق شهرستان کوار گفت: با وجود مشکلات و تنگناهای اقتصادی، با تلاش جهادی، اقدامات تاثیرگذاری طی دو سال  گذشته در بهسازی و ساماندهی روشنایی معابر روستاها و مناطق کم برخوردار این شهرستان انجام شده است. مهندس تقوی زاده در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه بخشی از مطالبات مردم در حوزه برق، تامین مناسب […]

مدیر توزیع برق شهرستان کوار گفت: با وجود مشکلات و تنگناهای اقتصادی، با تلاش جهادی، اقدامات تاثیرگذاری طی دو سال  گذشته در بهسازی و ساماندهی روشنایی معابر روستاها و مناطق کم برخوردار این شهرستان انجام شده است.

مهندس تقوی زاده در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه بخشی از مطالبات مردم در حوزه برق، تامین مناسب روشنایی معابر بوده است، گفت: بعد از انجام بازدیدهای میدانی و مشخص کردن نقاط مشکل در زمینه تامین و گسترش روشنایی معابر، اقدامات درخور توجهی در این ارتباط انجام شده است.

او خاطرنشان کرد: اقدامات انجام شده، متناسب با اهداف مرتبط با ساماندهی و نصب چراغ روشنایی معابر با اولویت مناطق کم برخوردار و روستایی با هدف تسهیل در عبور و مرور و تامین رفاه عمومی و ارتقا ایمنی و امنیت بوده است.

تقوی زاده  گفت: در این راستا، بالغ بر ۱۴۰۰ دستگاه چراغ جدید ۷۰ و ۱۵۰ وات، متناسب با نوع معبر، با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت توزیع نیروی برق شیراز، روی شبکه موجود نصب و این اقدام منجر به تامین روشنایی مطلوب معابر شهری و روستایی شد.

وی با یادآوری اینکه مدیریت  توزیع برق شهرستان کوار شامل شهرهای کوار و طسوج و ۴۰ روستای تابعه است، گفت: از کل چراغ‌های روشنایی معابر نصب شده طی دو  سال، تعداد ۳۵۰ دستگاه در شهر کوار، ۱۰۰ دستگاه چراغ در شهر طسوج و ۹۵۰  دستگاه چراغ در روستاهای بخش مرکزی و طسوج نصب شده است.

تقوی زاده خاطرنشان کرد: در برخی مناطق مانند دهستان فرمشکان که ۱۰ روستا را شامل می‌شود و شمار زیادی از روستاها، محلات حاشیه‌ای و کم برخوردار شهر کوار مانند شهرک بهمن و گود کهکی و محلات قدیمی و خیابان‌های مسیر گلزار شهدای کوار و برخی از مناطق شهر طسوج، به طور کامل ساماندهی و در سایر مناطق هم در دست اقدام می باشند .

این مقام مسئول همچنین با اشاره به اینکه اپلیکیشن “برق من” امکانات متعددی را بدون نیاز به مراجعه حضوری، در اختیار مشترکان برق قرار می‌دهد، گفت: تقریبا همه خدمات قابل ارائه در حوزه توزیع برق، از طریق درگاه‌های الکترونیکی و اپلیکیشن برق من، قابل دسترس خواهد بود و مشترکان برای برخورداری از این خدمات نیازی به مراجعه حضوری ندارند.

تقوی زاده  با اشاره به امکان گزارش در خصوص قطع و خاموشی برق منازل، محل کسب، روشنایی معابر و سایر خدمات ادارات برق از جمله نکات مدیریت مصرف از طریق اپلیکیشن برق من افزود : از مشترکان محترم درخواست داریم که با هدف کمک به تامین برق مطمئن و پایدار ، مدیریت و مصرف بهینه انرژی برق را در دستور کار قرار دهند.

مدیر برق شهرستان کوار گفت: شهروندان این امکان را دارند که بدون کاهش سطح رفاه، نسبت به مدیریت مصرف برق اقدام کنند، راهکارهایی نظیر استفاده نکردن از وسایل پرمصرف نظیر اتو، لباسشویی، ظرفشویی و … در ساعت اوج مصرف ( ساعت های ۱۲ تا ۱۶ و ساعتهای ابتدایی شب )، قراردادن کولر آبی بر روی دور کند و رعایت استانداردهای نصب و راه‌اندازی این سیستم سرمایشی، تنظیم درجه برودت کولرهای گازی روی ۲۵ درجه یا بیشتر، خارج کردن دستگاه‌های برقی از حالت آماده به کار (استندبای) و  خاموش کردن لامپ‌های اضافه و … می‌تواند *زمینه کاهش قابل ملاحظه مصرف برق  و به طبع کاهش قبوض برق مصرفی  را فراهم آورد.