ساماندهی رودخانه الموت رود تاثیر مهمی در رونق اقتصادی منطقه را بدنبال دارد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین گفت: ساماندهی رودخانه الموت رود می تواند در کنار بهبود عملکرد و افزایش ضریب ایمنی رودخانه باعث رشد و تحول اقتصادی و بهبود شرایط اشتغال در منطقه گردد.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای قزوین منصور ستوده مدیرعامل این شرکت در نشستی با حضور نماینده مردم شریف قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی و اعضاء سازمان مردم نهاد الموت یار اظهار داشت: طرح ساماندهی و گردشگری رودخانه الموت رود در دستور کار این شرکت قرار گرفته چرا که اعتقاد داریم با اجرای این طرح ضمن افزایش ضریب ایمنی رودخانه شاهد تحول و رشد اقتصادی نیز در منطقه خواهیم بود.

ستوده افزود: طرح ساماندهی رودخانه الموت رود شامل عملیات نقشه برداری، انجام مطالعات اجتماعی و اقتصادی با هدف شناخت نیازهای مردم منطقه و معضلات و چالش های موجود، انجام مطالعات هیدرولیکی و سیلاب، معماری و محیط زیست و در نهایت تهیه نقشه های اجرایی می باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین ادامه داد: برای اجرای پروژه ساحل سازی رودخانه الموت رود همراهی و مشارکت مردم و اهالی منطقه بسیار مهم و حائز اهمیت است و در صورتی که آنها از منافع و تاثیر مثبتی که اجرای این طرح می تواند در معیشت و زندگی آنها داشته باشد، مطلع گردند قطعا همراه خواهند بود.

ستوده یادآور شد: یکی از حلقه های مهم در زمینه اجرای طرح ساماندهی رودخانه ها، اجرای طرح های آبخیزداری و جلوگیری از رسوب گذاری رودخانه ها می باشد که این مهم نیز باید از همین ابتدا مورد توجه قرار گیرد.

 لطف اله سیاهکلی مرادی نماینده مردم شریف قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به اهمیت و جایگاه ویژه منطقه الموت در استان قزوین گفت: طبیعت بکر و خاص، فضای سبز گسترده و متناسب با سلایق نسل جوان و مناظر مناسب و زیبا جهت جذب توریست و گردشگر از جمله ویژگی های منطقه الموت می باشد.

سیاهکلی تصریح کرد: آب مایه حیات است و هرجا که بتوانیم آن را کنترل، مدیریت و بصورت بهینه مصرف کنیم شاهد رشد و تحول اقتصادی در آنجا خواهیم بود.

نماینده مردم شریف قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی افزود: طرح ساماندهی و زیباسازی رودخانه الموت رود باید با هدف بازگشت جمعیت به منطقه و ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی انجام پذیرد.

این مقام مسئول در پایان اظهار داشت: امروز ما دارای کارشناسان و متخصصانی هستیم که مجهز به علم و دانش روز در حوزه های مختلف هستند و استفاده از تجارب و دانش آنها می تواند به ما در انجام تصمیم گیری های مهم کمک شایانی نماید.