ساماندهی بیش از ۵۹۰۰ فقره انشعاب غیرمجاز آب و فاضلاب در آذربایجان غربی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی از ساماندهی پنج هزار و 934 فقره انشعاب غیرمجاز آب و فاضلاب درطول سال گذشته در استان خبر داد.

لطیف خوش سیرت با بیان اینکه این اقدام در راستای اجرای بند «ل» تبصره ۸  قانون بودجه ۱۴۰۰ انجام شده است، اظهار داشت: از تعداد کل انشعابات غیرمجار ساماندهی شده، چهارهزار و ۵۵۰ فقره انشعاب آب و مابقی انشعابات فاضلاب را شامل می شود.

وی، حجم آب مصرفی توسط این انشعابات در سال گذشته را بیش از یک میلیون و ششصد و سه هزار متر مکعب و حجم فاضلاب این تعداد انشعاب را ۳۶۲هزار و ۵۰۴ متر مکعب عنوان کرد.
وی همچنین ازساماندهی ۴۸۹ فقره انشعاب آب و فاضلاب غیرمجاز از ابتدای سال جاری خبرداد و افزود: این اقدام در راستای اجرای بند «ی» تبصره ۱۵ قانون بودجه ۱۴۰۱ انجام شده  که از تعداد کل انشعابات غیرمجار ساماندهی شده، ۳۴۶ فقره انشعاب آب و مابقی انشعابات فاضلاب را شامل می شود.
وی گفت: در سال گذشته بیش از ۴۰ هزار فقره انشعاب آب و فاضلاب در استان واگذار شده که از این تعداد، ۲۸هزارو۱۰۸ انشعاب آب و مابقی انشعاب فاضلاب بود
وی افزود: با واگذاری این تعداد انشعاب، تعداد انشعابات موجود آب دراستان به بیش از یک میلیون و تعداد انشعابات فاضلاب نیز به بیش از ۴۳۰ هزار فقره افزایش یافت.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی با اشاره به ابلاغ تعرفه های جدید آب بها نیز گفت:
بر این اساس، مشترکینی که الگوی مصرف آب را رعایت کنند، هیچگونه افزایش آب بهای مصرفی نخواهند داشت.
خوش سیرت با بیان اینکه در راستای مصوبات هیئت وزیران، تعرفه های جدید آب شرب به شرکت های آب و فاضلاب ابلاغ شده است، اظهار داشت: بر این اساس تا الگوی مصرف هیچگونه افزایشی برای مشترکین وجود نداشته و برای مشترکین با مصارف بالای الگو، بصورت پلکانی مشمول افزایش تعرفه آب بها خواهند بود.
وی در خصوص خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی گفت: مطابق تبصره ذیل ماده یک تعرفه های ابلاغی، مکاتبات لازم با کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی انجام و نسبت به اخذ کدملی، شماره تماس و شماره اشتراک اب کلیه خانوارهای تحت پوشش این نهادها اقدام گردیده تا مصارف مشترکین کم مصرف تحت پوشش برابر صفر محاسبه و اعلام شود.