ساماندهی انشعابات غیر مجاز آب در میاندوآب

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان میاندوآب از شروع ساماندهی انشعابات غیر مجاز آب در میاندوآب خبر داد.

اصغری مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان میاندوآب گفت: تعداد ۲۱۰ انشعاب غیر مجاز از اول سال جاری تا پایان آذر ماه امسال کشف و جمع آوری شداند که تعدادی مشمول پرداخت هزینه آبهای غیرمجاز و تعدادی از این انشعابات به علت عدم مراجعه به شرکت به مقامات محترم قضایی معرفی شدند.
اصغری همچنین با بیان این نکته که از تعداد ۲۰۳ انشعاب غیر مجاز ۵۵ انشعاب آب مربوط به شهرستان میاندوآب بوده که از این تعداد ۵۲ انشعاب آن مسکونی و تعداد ۳ انشعاب غیر مسکونی میباشند افزود:  در روستاها نیز تعداد ۱۴۸ انشعاب غیر مجاز کشف شده اند که از آن تعداد  ۱۱۸ انشعاب غیر مجاز مسکونی و ۳۷ انشعاب غیر مسکونی میباشند.
مدیر امور آب  و فاضلاب شهرستان میاندوآب در جلسه ای با امور مشترکین و درآمد با اشاره به این نکته که: به دلیل غیر مجاز بودن انشعابات نصب شده  آمار دقیقی از میزان برداشت آب توسط آنها وجود ندارد اظهار داشت: بخش زیادی از انشعابات غیر مجاز برای آبیاری باغچه ها و تولیدی های کوچک و بخشی هم برای مصارف خانگی نصب استفاده میشوند.
اصغری یکی دیگر از مشکلات و معضلات نصب انشعابات غیر مجاز را علاوه بر ایجاد آلودگی در شبکه های انتقال آب گفت: نصب انشعابات غیر مجاز باعث ایجاد مشکل فشار آب در شبکه توزیع نیز میگردد.
وی با اشاره به این که ۶۷ در صد از مشترکان خانگی شهرستان میاندوآب برابر با الگوی مصرف آب مصرف می کنند افزود: ۳۳ درصد نیز از مشترکان پر مصرف به شمار می آیند.
مدیر امور آب  و فاضلاب شهرستان میاندوآب در خصوص مصرف آب شرب توسط مشترکین روستایی نیز گفت: متاسفانه در روستاها ۶۲ درصد از مشترکین پر مصرف بوده و تنها ۳۸ در صد از مشترکین کمتر و یا برابر الگوی مصرف آب استفاده می کنند.