ساخت و بازسازی قطعات توربین های بخار و گازی نیروگاه بندرعباس

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس از ساخت و بازسازی قطعات توربین‌های بخار و گازی این نیروگاه در راستای رفع موانع تولید خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان، حسین سلیمی عنوان کرد: باتوجه به تحریم های اعمال شده از سوی کشورهای غربی و عدم دسترسی به قطعات یدکی نو و هزینه بالای خرید در شرایط تحریم، نسبت به طراحی ، ساخت ، تعمیر و بازسازی این قطعات معیوب در داخل کشور اقدام شد .

مدیر عامل نیروگاه بندرعباس گفت: در حوزه توربین و ژنراتور نیز در این مدت قطعات مختلف توربین بخاری و گازی شامل پره های متحرک و ثابت، پیچ‌های آلیاژی مخصوص توربین، قطعات والوهای توربین، سیل‌های بخار ، یاتاقان‌ها، قطعات مسیر گاز داغ و… با ۵۰ درصد صرفه جویی ارزی ساخته شده است.

سلیمی افزود: با همکاری پنج شرکت دانش بنیان و با استفاده از تجربه و دانش کارشناسان فنی نیروگاه، اکنون بیش از ۸۰ درصد تجهیزات نیروگاه بومی شده است.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس در پایان خاطرنشان کرد: نیروگاه بندرعباس با ۶ واحد تولیدی و با مجموع ظرفیت یک‌هزار و ۳۲۰ مگاوات ساعت بزرگترین نیروگاه جنوب شرق کشور است و ضمن تولید پایدار انرژی حیاتی برق و پشتیبانی از شبکه سراسری، بخشی زیادی از قطعات مورد نیاز خود را با تکیه بر دانش، تجربه و تخصص کارکنان خود مورد طراحی و، ساخت و بازسازی قرار می‌دهد.