۶۵۴ قطعه مورد نیاز نیروگاه شهید رجایی ساخته شد

در ۱۱ ماهه ۱۴۰۱ با استفاده از توانمندی های داخلی، ۶۵۴ نوع قطعه مورد نیاز واحدهای نیروگاه شهید رجایی قزوین، طراحی و ساخته شده است.

به گزارش پایگاه خبری برق حرارتی، ابوالفضل موتابها، مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی با بیان این خبر گفت: به منظور حفظ آمادگی واحدهای سیزده گانه نیروگاه برای تولید برق پایدار، ۶۵۴ نوع قطعات مورد نیاز واحدهای نیروگاه با استفاده از ظرفیت های داخلی در اداره ساخت داخل این شرکت، طراحی و توسط قطعه سازان داخلی ساخته شد.
مدیرعامل نیروگاه در ادامه بیان کرد: شفت بویلر فیدپمپ های نیروگاه سیکل ترکیبی، انواع مکانیکال سیل های نیروگاه بخار و سیکل ترکیبی، سیل استریپ ولاک استریپ های تورین نیروگاه بخار، جک هیدرولیک دایورتر دمپرهای واحد های گازی، بازسازی پوسته بویلر فیدپمپ ها، اورینگ های برج های خنک کننده، انواع کوپلینگ های دنده ای و…، نمونه هایی از اقلامی است که ۴ هزار و ۹۸۰ قطعه از آنها ساخته  شده است.
وی در پایان اظهار داشت: نقشه های فنی این ۶۵۴ نوع قطعه مورد نیاز و تجهیزات در داخل نیروگاه و از سوی متخصصان اداره ساخت داخل شرکت انجام و توسط سازندگان داخلی، ساخته شده که در واحدهای نیروگاه به بهره برداری رسیده است.
گفتنی است؛ نیروگاه شهیدرجایی با ۱۳واحد بخاری وسیکل ترکیبی یکی از بزرگترین نیروگاه های کشور است که ضمن تولید پایدار انرژی الکتریکی، بخشی از قطعات مورد نیاز  خود را با هدف کاهش وابستگی به شرکت های خارجی و به منظور کاهش هزینه های جاری، طراحی ومورد ساخت قرار می دهد.