با امضای تفاهم نامه دو جانبه بین شرکت آب منطقه ای اردبیل و اداره کل هواشناسی استان اردبیل:

زمینه مشارکت و بهره گیری متقابل از توانمندی طرفین در زمینه هواشناسی، هیدرومتری و منابع آب فراهم شد

با حضور رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل و مدیرکل هواشناسی استان تفاهم نامه دوجانبه به منظور مهیا کردن زمینه برای مشارکت و بهره گیری متقابل از توانمندی طرفین در زمینه هواشناسی، هیدرومتری و منابع آب به مدت دو سال امضا شد.

هدف از انعقاد این تفاهم نامه مشارکت و بهره گیری متقابل از توانمندی، تخصص و تجربه های طرفین در زمینه های مورد علاقه تخصصی و مشترک مرتبط با هواشناسی، هیدرومتری و منابع آب خواهد بود.

طبق این تفاهم نامه اداره کل هواشناسی استان متعهد شد که در زمینه ارائه خدمات و تحلیل های هواشناسی بویژه در حوزه پایش و پیش بینی مخاطرات جوی و اقلیمی و همچنین ارائه محصولات کاربردی هواشناسی از جمله گزارش های تخصصی پایش و پیش آگاهی خشکسالی و همچنین محصولات رادار همکاری های لازم را بعمل آورد.

همچنین شرکت آب منطقه ای اردبیل نیز زمینه لازم برای دسترسی به داده های ایستگاه های هیدرومتری با هدف افزایش کیفیت پایش و پیش آگاهی پدیده های حدی مرتبط با منابع آب نظیر خشکسالی و سیل را مهیا خواهد نمود.

همچنین طبق این تفاهم نامه شرکت آب منطقه ای اردبیل گزارش ها و محصولات تخصصی مورد نیاز را در اختیار اداره کل هواشناسی قرار خواهد داد و زمینه همکاری های لازم برای ظرفیت سازی و برگزاری دوره های آموزشی را ایجاد خواهد نمود.