رویت پذیری پست های سیار مرکز دیسپاچینگ یزد

مدیر امور دیسپاچینگ و مخابرات شرکت برق منطقه ای یزد از رویت پذیر شدن پست های سیار مرکز دیسپاچینگ یزد به واسطه راه اندازی اولین شبکه APN در این شرکت خبر داد. سیدعباس حسینی ضمن اعلام خبر فوق، افزود: با رویت پذیر شدن پست های سیار در مرکز دیسپاچینگ یزد، رویت پذیری پست ها در […]

مدیر امور دیسپاچینگ و مخابرات شرکت برق منطقه ای یزد از رویت پذیر شدن پست های سیار مرکز دیسپاچینگ یزد به واسطه راه اندازی اولین شبکه APN در این شرکت خبر داد.

سیدعباس حسینی ضمن اعلام خبر فوق، افزود: با رویت پذیر شدن پست های سیار در مرکز دیسپاچینگ یزد، رویت پذیری پست ها در این مرکز کامل شد.
وی تصریح کرد: تسلط یافتن کامل بر شبکه، سهولت برگزاری و خطایابی مانور ها و تکمیل اطلاعات در مورد مطالعات شبکه، از مزایای راه اندازی شبکه APN و رویت پذیر شدن پست های سیار مرکز دیسپاچینگ یزد است.
هاشم حیدری مسئول گروه اسکادا و تله متری شرکت نیز در ادامه با اشاره به جابجایی پست های سیار پس از چند سال خاطرنشان کرد: این پست ها نیاز به بستر مخابراتی ایمن دارند که با جابجایی آن ها خللی در رویت پذیری پست ایجاد نشود.
وی ادامه داد: پس از انجام بررسی های لازم، شبکه اختصاصی امن همراه (APN) با استفاده از سیم کارت اختصاصی و مودم صنعتی برای این امر انتخاب و توسط همکاران گروه اسکادا و تله متری شرکت راه اندازی شد. همچنین با توجه به شرایط خاص پست های سیار و اهمیت مدیریت فضای موجود، پایانه راه دور مناسب از میان گزینه های مختلف انتخاب، نصب و راه اندازی شد.
حیدری با بیان اهمیت سایبری و ایمن سازی این شبکه تصریح کرد: برای ایمن سازی برقراری ارتباط بین مرکز و پست، از فایروال استفاده شد و این بستر مخابراتی با توجه به مزایای ویژه آن، در رویت پذیر کردن نیروگاه های تولید پراکنده استان نیز مورد استفاده قرار گرفت.
وی همچنین امکان برقراری ارتباط DTS این پست ها و نیروگاه ها با مرکز دیسپاچینگ شرکت را از مزایای بستر APN برشمرد و افزود: این موضوع در دستور کار همکاران واحد مخابرات شرکت برق منطقه ای یزد قرار گرفته است.