مدیرعامل توزیع برق در دیدار با رئیس دادگستری استان سمنان:

رویت پذیری و کنترل مصرف برق ساختمان های اداری به صورت لحظه ای پایش می شود

مدیرعامل شرکت توزیع برق سمنان در دیدار با رئیس کل دادگستری استان گفت: در راستای برنامه های مدیریت مصرف، رویت پذیری و کنترل مصرف برق کلیه مشترکین اداری به صورت لحظه ای رصد و پایش می شود.

سید محمد حسینی نژاد با بیان این که براساس مصوبه هیئت وزیران، دستگاه های اجرایی موظفند در ساعات اداری به میزان حداقل ۳۰ درصد نسبت به مصرف دوره مشابه سال قبل کاهش داشته باشند افزود: این میزان برای پس از ساعات غیراداری ۶۰ درصد مصرف جاری با الویت خاموش کردن روشنایی غیرضروری و سامانه های سرمایشی است و در صورت عدم توجه ادارات، مراتب به آنان اخطار شده تا نسبت به رعایت مصرف برق اقدام نمایند.

وی تصریح کرد: از مجموع ۴۰۰ هزار اشتراک برق در استان، ۳.۵ درصد اشتراک ها به بخشهای صنعت و کشاورزی اختصاص دارد که ۷۰ درصد انرژی استان را مصرف می نمایند.

وی به تشکیل نشست های متعدد با مشترکان صنعتی، کشاورزی و مدیران صنایع، شهرک های صنعتی، اتاق بازرگانی و خانه کشاورز اشاره کرد و یادآور شد: دستورالعمل ها و هماهنگی های لازم با کلیه ذینفعان به عمل آمده و جملگی در جریان وضعیت تولید و مصرف و نحوه همکاری با صنعت برق برای گذر موفق از پیک بار تابستان هستند.

حسینی نژاد از تعامل ارزشمند دست اندرکاران بخشهای حقوقی و قضایی در رسیدگی به موارد برقهای غیرمجاز قدردانی نمود و خاطرنشان کرد: موضوع سرقت سیمهای مسی، یکی از مشکلات اساسی در تامین برق مشترکان است و این اقدام سارقان، موجب قطعی برق مشترکان و نارضایتی مشترکان را فراهم می نماید.

در ادامه رئیس کل دادگستری استان سمنان با بیان این که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به دنبال رفاه مردم هستیم اظهار کرد: با توجه به برنامه محور بودن شرکت های برق و آب، انتظار بر این است که مردم همواره از طعم شیرین این خدمات بهره مند شوند.

محمدجعفر عبدالهی با اشاره به این که در موضوعات فرهنگی و بهینه سازی مصرف، می بایست ضرورت ها را به صورت هنرمندانه و به نیکی به مردم منتقل کنیم بیان کرد: موضوعات فرهنگ سازی و اقناع سازی، می باید با ظرافت های هنری همراه بوده تا اطلاع رسانی ها اثرگذاری شایسته تری داشته باشد.

وی با عنوان این که مقوله نظارت را می باید در همه فضاها گسترش دهیم گفت: جلسات هماهنگی که به منظور مدیریت بار در بخشهای صنعت و کشاورزی صورت گرفته، اقدامی ارزشمند است و با همکاری مشترکان، مشکلاتی که در حوزه خاموشی های سال قبل حادث گردید، قطعاً مدیریت خواهد شد.

“عبدالهی” با اظهار این که در زمینه انشعاب های غیرمجاز، مجازات ها باید بازدارنده باشد افزود: وجود گشت های سیار برای حفظ و حراست از تجهیزات و تاسیسات برق، بسیار اثرگذار است.

گفتنی است: این دیدار به مناسبت هفته قوه قضائیه و با حضور مدیران عامل و مدیران حقوقی شرکتهای وزارت نیرو در استان سمنان به انجام رسید.