معاون طرح و توسعه آب منطقه ای اصفهان:

روش های نوین با امکان بومی سازی و متناسب با محیط زیست در الویت است

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: روش های نوین با امکان بومی سازی و متناسب با محیط زیست در الویت راه حل های خلاقانه برای چالش ها و نیازهای آبی استان است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای اصفهان، مهندس فرزاد خدیوپور در رویداد «تانا»، توسعه و ارتقای زیست و بوم نوآوری استان ها؛ افزود: توجیه فنی و اقتصادی لازم نسبت به روش های موجود نیز در بررسی این طرحها مد نظر قرار می گیرد.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای اصفهان با تأکید بر این که استفاده از فرآیندهای نوین جهت ارتقاء یا تصفیه تکمیلی پساب تصفیه خانه های فاضلاب انسانی برای استفاده درکاربردهای مختلف مانند تغذیه آبخوان، از دیگر موارد الویت دار است، اظهار کرد: بهره گیرى از سیستم ها و مدل های هوشمند در مدیریت و بهره بردارى از شبکه توزیع نیز می تواند از جمله موارد ضروری دیگر باشد.

وی اضافه کرد: استان اصفهان با دارا بودن تصفیه خانه های فاضلاب متعدد که برخی از آن ها قدمتی  بالغ بر ۴۰ سال دارند یکی از پیشگامان صنعت تصفیه فاضلاب در سطح کشور است اما لازم است این تکنولوژی ها به روز شوند.

خدیوپور یادآور شد: بانک اطلاعات هوشمند نیز در رفع چالش های آبی استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

رویدا «تانا» با حمایت معاونت فناوری و نوآوری وزارت عتف، سیاستگذاری و راهبری ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان‌ها و برنامه‌ریزی و اجرای توسط پارک‌های علم و فناوری در استان‌ها، عملیاتی می‌شود و هدف از این طرح ترویج گفتمان نوآوری و توسعه و تقویت اکوسیستم نوآروی در استان‌ها با نگاه به مزیت‌های نسبی و ظرفیت‌های فناورانه و همچنین مسائل و نیازهای استان است.

در این رویداد مشکلات و مسائل صنایع و سازمان‌ها در حوزه‌های مختلف شناسایی و محصولات، طرح‌ها و راه‌حل پیشنهادی شرکت‌های فناور و دانش بنیان در حوزه‌های مربوط به هر چالش مورد بررسی قرار می‌گیرد و  بر اساس مفید و راهگشا بودن راه‌حل مذکور، در قالب عقد قرارداد فیمابین صنعت متقاضی و فناور، فرایند اجرای پروژه آغاز می‌شود.

اولین رویداد توسعه و ارتقای زیست بوم نوآوری استان اصفهان هفدهم آذرماه برگزار شد.