رفع گرفتگی خط اصلی انتقال فاضلاب غرب زنجان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان در حاشیه بازدید میدانی از محل حادثه ایجاد شده در خط اصلی انتقال فاضلاب غرب زنجان در ابتدای جاده کشتارگاه گفت: پس از گزارش اولیه مبنی بر وقوع پس زدگی فاضلاب در این نقطه، بلافاصله گروه های امداد و حوادث به محل اعزام شدند.

به گزارش برقآب، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان در حاشیه بازدید میدانی از محل حادثه ایجاد شده در خط اصلی انتقال فاضلاب غرب زنجان در ابتدای جاده کشتارگاه گفت: پس از گزارش اولیه مبنی بر وقوع پس زدگی فاضلاب در این نقطه، بلافاصله گروه های امداد و حوادث به محل اعزام شده و اقدام به رفع گرفتگی خط لوله اصلی کردند.

«علیرضا جزء قاسمی» اظهار کرد: پس از بررسی های میدانی مشخص شد که دفع غیرقانونی نخاله های ساختمانی و انباشت این نخاله ها در داخل منهول اصلی ریزشی، باعث بروز پس زدگی فاضلاب بوده است.

وی افزود: وقوع پس زدگی فاضلاب در این حجم برای نخستین بار در زنجان به وقوع پیوسته بود که با تلاش اکیپ های امداد و حوادث فاضلاب شرکت آبفا استان زنجان، این حادثه در کمتر از ۲۴ ساعت رفع شده و هیچ اخلالی در ارائه خدمات به مشترکین زنجانی ایجاد نشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان خاطرنشان کرد: در روز نخست این حادثه، عملیات خاک برداری به حجم ۳۰۰ متر مکعب، برداشت رینگ و دال فاضلابی و عملیات رفع گرفتگی انجام شده و عملیات بهسازی و بازسازی منهول نیز با اعتبار ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در حال انجام است.

جزء قاسمی بیان داشت: قطر خط انتقال اصلی فاضلاب غرب زنجان ۸۵۰ میلی متر بوده و اکیپ های شستشو و رفع گرفتگی، اکیپ های رفع حادثه و پیمانکاران احداث شبکه فاضلاب در این عملیات حضورداشتند.