رفع کسری تولید برق استان زنجان

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی گفت: دو واحد گازی نیروگاه سیکل‌ترکیبی آریان (زنجان۲) به ظرفیت ۳۶۶ مگاوات زمستان امسال وارد مدار خواهند شد. محسن طرزطلب در جریان بازدید از نیروگاه سیکل‌ترکیبی آریان با بیان این مطلب افزود: در راستای توسعه تولید برق در شمال‌‌غرب کشور و پاسخگویی به رشد مصرف برق در منطقه، […]

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی گفت: دو واحد گازی نیروگاه سیکل‌ترکیبی آریان (زنجان۲) به ظرفیت ۳۶۶ مگاوات زمستان امسال وارد مدار خواهند شد.

محسن طرزطلب در جریان بازدید از نیروگاه سیکل‌ترکیبی آریان با بیان این مطلب افزود: در راستای توسعه تولید برق در شمال‌‌غرب کشور و پاسخگویی به رشد مصرف برق در منطقه، احداث این نیروگاه با بهره‌گیری از توربین‌های گازی کلاس E و راندمان ۵۴ درصد در دستور کار قرار گرفته است.
وی ظرفیت این نیروگاه سیکل‌ترکیبی را ۵۴۶ مگاوات برشمرد و گفت: این مجموعه دارای دو واحد گازی ۱۸۳ مگاواتی و یک واحد بخار ۱۸۰ مگاواتی است که پروژه توسط شرکت توسعه انرژی شمال و جنوب در حال اجرا است.
مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی حجم سرمایه‌گذاری در این پروژه را ۲۹۰ میلیون یورو عنوان کرد و افزود: توربین و ژنراتور واحدهای اول و دوم گازی نیروگاه بر روی فونداسیون مربوطه نصب شده و فرایند احداث این واحدها به ترتیب با ۸۳ و ۸۰ درصد پیشرفت در حال است.
طرزطلب با اشاره به اینکه واحد بخار این نیروگاه زمستان سال ۱۴۰۲ وارد مدار می‌شود، گفت: با همکاری تمامی عوامل اجرایی این پروژه در تلاشیم تا واحدهای گازی این نیروگاه برای کمک به تامین برق پایدار زمستان امسال وارد مدار شود.
وی تاکید کرد: استان زنجان در حال حاضر با کسری ۳۰۰ مگاواتی تولید برق روبه‌رو است که با بهره‌برداری از واحدهای این نیروگاه کسری تولید برق این استان نیز برطرف خواهد شد.
نیروگاه سیکل‌ترکیبی آریان (زنجان۲) در ۸۰ کیلومتری اتوبان زنجان به تبریز و در نزدیکی روستای چوروک علیا در حال ساخت است.