رفع مشکل آبرسانی روستای ولنده علیای ارومیه

مدیرامور آب و فاضلاب ارومیه با بیان اینکه سوختن الکتروپمپ شناور چاه آب روستای ولنده علیا به دلیل ماسه‌دهی شدید بود، گفت: با تلاش شبانه روزی همکاران فنی، مشکل آبرسانی به مشترکان رفع شد.

سعید کامیاب‌فر در تشریح مشکل قطعی آب روستای ولنده علیا اظهار کرد: چاه آب جدید این روستا از دو سال و نیم قبل تجهیز و وارد مدار بهره‌برداری شده اما به دلیل ماسه‌دهی شدید در چند روز اخیر، باعث قطعی آب مشترکان این روستا شده بود.

وی با بیان اینکه تعویض الکتروپمپ این چاه با مشکلاتی روبرو شد، افزود: به همین منظور مجددا سراغ چاه آب قدیمی روستا رفتیم‌ و آن را تجهیز کردیم تا آبرسانی به مشترکان از سر گرفته شود.

مدیر امور آب و فاضلاب ارومیه اضافه کرد: پس از پمپاژ و لایروبی چاه قدیم، این چاه وارد مدار شد و آب شرب بهداشتی در روستا جریان دارد.

کامیاب‌فر با تشکر از صبوری مردم در چند روز اخیر تصریح کرد: از چند روز گذشته که قطعی آب اتفاق افتاده، تانکرهای آبرسانی در این روستا مستقر شده و خدمات لازم را به مردم ارائه می‌دهند، در برخی نقاط نیز وانت‌های آبرسانی سیار به داخل کوچه‌ها تردد کردند تا مردم براحتی آب مورد نیاز خود را تامین کنند.

وی همچنین اذعان کرد: در آینده نزدیک با همفکری همکاران فنی، نسبت به تجهیز و راه اندازی هردوچاه قدیم و جدید اقدام خواهیم کرد که یا هردو چاه مورد استفاده قرار گیرند تا برداشت‌ها از هردو کمتر شده و از ماسه‌دهی آنها جلوگیری شود و یا یکی از چاه‌ها فعال خواهد ماند و دیگری نیز به صورت پدافند غیرعامل مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مدیرامور آب و فاضلاب ارومیه انشعابات غیرمجاز و مصارف غیرعادی همچون آبیاری گیاهان در حیاط خانه های روستایی و نشاکاری‌ها را از جمله دلایل اصلی بالا رفتن برداشت از چاه آب‌ها، ماسه‌دهی و سوخت پمپ‌ها عنوان کرد و گفت: ساماندهی انشعابات غیرمجاز و شناسایی مشترکان پرمصرف و صدور اخطار قطع در اولویت قرار گرفته تا از مصرف آب شرب برای مصارف دیگر جلوگیری شود.

کامیاب‌فر با تاکید بر اطلاع رسانی، فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن مصرف درست و اصولی آب شرب در جامعه، از مردم خواست علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف آب، نسبت به گزارش انشعابات غیرمجاز با سامانه ۱۲۲ مرکز ارتباطات مردمی در ارتباط باشند.