رفع مشکلات بخش آب کشاورزی پیرانشهر

یاسر رهبردین مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی در جلسه بررسی پیشرفت فیزیکی شبکه های آبیاری اراضی تحت پوشش کانال جلدیان با حضور نماینده مردم پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی و فرماندار پیرانشهر در محل فرمانداری برگزار شد از حل مشکلات بخش آب کشاورزان منطقه پیرانشهر خبر داد. به گزارش روابط عمومی شرکت آب […]

یاسر رهبردین مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی در جلسه بررسی پیشرفت فیزیکی شبکه های آبیاری اراضی تحت پوشش کانال جلدیان با حضور نماینده مردم پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی و فرماندار پیرانشهر در محل فرمانداری برگزار شد از حل مشکلات بخش آب کشاورزان منطقه پیرانشهر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی مهندس رهبر دین با اشاره به ۱۲ هزار و ۹۶۰ هکتار اراضی پایاب سد سیلوه گفت از این مقدار ۴۰۰۰ هکتار آن که مربوط به اراضی ثقلی شبکه کانال جلدیان پیرانشهر می شود  در سال جاری به بهره برداری رسیده و آماده کشت پاییزه است.

 وی افزود: همچنین از ۸۹۶۰ هکتار اراضی کشاورزی باقی مانده، ۲۶۰۰ هکتار آن با  ۶  ایستگاه پمپاژ،  تا فروردین ماه سال آینده آماده بهره برداری خواهد شد و مابقی اراضی نیز با پیگیری های انجام گرفته توسط شرکت آب منطقه ای استان، نماینده مردم پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی و فرماندار این شهر به زودی تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

در این نشست فرماندار پیرانشهر نیزطی سخنانی ضمن تقدیر از فعالیتها و پیگیری های مهندس رهبردین به جهت فعالیتهای خوبی که در راستای حل مشکلات کشاورزان انجام شده است، خواستار تسریع در بهره برداری از ایستگاههای پمپاژ این شهرستان، تصفیه خانه آب شرب پیرانشهر و تخصیص آب به مناطق حاشیه سد سیلوه شد.

 در حاشیه این نشست حاضرین ازایستگاههای پمپاژ شبکه پایاب کانال جلدیان بازدید و مشکلات و چالشهای موجود نیز مورد بررسی قرار گرفت.