رفع تنش آبی شهر چوار با بهسازی چشمه مورت

مدیر عامل آبفای استان ایلام از رفع مشکل تنش آبی شهر چوار با بهسازی چشمه مورت خبر داد. به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان ایلام، دکتر نورالله تیموری ، اظهار داشت: چشمه مورت یکی از منابع تامین آب شهر چوار می باشد که آبدهی آن چندین سال است به حداقل ممکن رسیده […]

مدیر عامل آبفای استان ایلام از رفع مشکل تنش آبی شهر چوار با بهسازی چشمه مورت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان ایلام، دکتر نورالله تیموری ، اظهار داشت: چشمه مورت یکی از منابع تامین آب شهر چوار می باشد که آبدهی آن چندین سال است به حداقل ممکن رسیده و تنها منبع تامین آب این شهر از یک حلقه چاه (تنگ حمام) تامین می گردید.

وی افزود: با بروز خشکسالی و کمبود شدید بارندگی در سال آبی ۹۹-۱۴۰۰ چاه مذکور به شدت افت کرد به نحوی که بخش های از لایه های مرزی شهر چوار با تنش آبی روبرو شد.

مدیرعامل شرکت آبفا ایلام گفت: پس از بررسی های کارشناسان و اخذ نظرات اساتید دانشگاهی نسبت به بهسازی چشمه مذکور اقدام شد.

وی ادامه داد: پس از برداشت لایه های ابتدایی به اصل چشمه که مسدود شده بود برخورد شد که آبدهی ۴۰ لیتر در ثانیه را دارا بود که با بهسازی چشمه و اجرای ۲۵۰ متر خط انتقال آب و وصل آن به خط انتقال اصلی به سمت ایستگاه پمپاژ آبدهی لازم به سمت مخزن هدایت شد.

تیموری خاطرنشان ساخت: با اقدام شبانه روزی پرسنل حوزه بهره برداری و توسعه آب، در بهسازی چشمه مورت تنش آبی شهر چوار رفع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آبفا ایلام در پایان از مردم شهرستان چوار درخواست کرد با صرفه جویی در مصرف آب شرکت آبفا را همراهی کنند.