رفع انسداد شبکه‌های فاضلاب کاشان با موفقیت انجام شد

مدیر امور آب و فاضلاب کاشان از پایان موفقیت آمیز عملیات رفع انسداد شبکه‏‌های فاضلاب از ریشه‏ درختان اکالیپتوس، با هدف جلوگیری از گرفتگی شبکه‌های فاضلاب خبر داد.

حبیب اله کریمی گفت: این عملیات در راستای جلوگیری از پس‌زدگی فاضلاب و کاهش آمار اتفاقات در شبکه، انشعابات و ایجاد رضایتمندی مشترکین به انجام رسیده است.

کریمی ضمن بیان رفع ۴۵ مورد نفوذ ریشه درختان در شبکه های فاضلاب شهر کاشان گفت: ساماندهی شبکه‏‌های فاضلاب درگیر با ریشه‌های درختان در تعامل با شهرداری‏ها صورت خواهد گرفت که انتظار می‌رود همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند

وی افزود: در این راستا توجه به محیط‌زیست و فضای سبز به‌عنوان یک اصل موردتوجه است و تاحدامکان پیشنهاد می‌شود از قطع‌کردن درختان جلوگیری و زمینه برای انتقال آن به یک مکان مناسب فراهم شود.

کریمی اظهار داشت: ریشه‌های درختانی مانند اکالیپتوس به دلیل نیاز آبی کم پس از مدت کوتاهی بعد از کاشت  به‌سرعت رشد نموده و به سمت آب‌های زیرزمینی و لوله‌های فاضلاب سوق پیدا می‎کنند.

مدیر امور آب و فاضلاب کاشان تأکید کرد: امید است شهرداری‌ها به‌عنوان متولی فضای سبز شهر یک راهکار اصولی برای حل این معضل پیدا کنند و در انتخاب گونه‏های سازگار با محیط اطراف شبکه‌های فاضلاب و با ریشه‌های کم‌عمق، دقت نظر بیشتری به خرج دهند.