معاون مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان فارس خبرداد:

رشد ۱۲۶ درصدی اجرای طرح بهارستان در استان فارس نسبت به سال ۱۴۰۰

معاون مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان فارس از پیشرفت126 درصدی اجرای پروژه های طرح بهارستان در استان فارس نسبت به سال گذشته خبرداد.

محمدعلی عزیزی افزود: این طرح در۳۵۰ روستای استان درحال اجرا بوده و از پیشرفت ۳۷ درصدی برخورداراست. وی با اشاره به اینکه طرح بهارستان به منظور اصلاح، توسعه و احداث شبکه‌های برق مناطق روستایی درکشور اجرا می‌شود، افزود: قرار است طی یک برنامه ریزی پنج ساله (۱۴۰۰ تا ۱۴۰۵) و در قالب طرح بهارستان، شبکه توزیع برق روستاهای استان فارس به طور کامل اصلاح و بهسازی شود.

عزیزی یادآورشد: از ابتدای سال گذشته تاکنون در قالب طرح بهارستان تعداد۸۰۰ روستای این استان با اعتبار ۱۵۶۰میلیارد ریال از بخش های مختلف این طرح بهره‌مند شدند و درنظر است ۱۶پروژه برق‌رسانی روستایی، ۵۳۹پروژه توسعه و ۳۵۰۰ پروژه جابه جایی پایه‌های شبکه برق، نیز در قالب این طرح طی سال‌جاری انجام گردد. وی هدف از اجرای این طرح را جابجایی و مقاوم‌سازی پایه‌های برق در معابر روستایی، تأمین ولتاژ مطمئن مشترکان روستایی، اصلاح روشنایی معابر عمومی روستاها، اصلاح فرسودگی شبکه توزیع برق روستاهای مشمول طرح و توسعه شبکه و تأمین برق متقاضیان جدید انشعاب، عنوان کرد وبیان داشت: مقرر است امسال شبکه برق ۳۵۰ روستای استان فارس نیز در قالب طرح بهارستان با اعتباری بالغ‌ بر۸۷۰ میلیارد ریال اصلاح و بهسازی شود.

معاون مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، درخاتمه ابراز امیدواری نمود با تداوم اجرای طرح بهارستان در کل روستاهای استان فارس، بیش از پیش زمینه رضایت و آسایش مردم شریف در روستاها فراهم گردد.