رشد بی سابقه مصرف برق در استان یزد

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان یزد گفت : درحال حاضر به دلیل افزایش دما رشد بی سابقه مصرف را داشتیم که آمار فروردین ماه امسال نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد رشد را نشان می دهد. به گزارش دفتر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان یزد ، مهندس علی جم در  گفتگوی برخط […]

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان یزد گفت : درحال حاضر به دلیل افزایش دما رشد بی سابقه مصرف را داشتیم که آمار فروردین ماه امسال نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد رشد را نشان می دهد.

به گزارش دفتر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان یزد ، مهندس علی جم در  گفتگوی برخط تصویری با اعضا نظام مهندسی که از محل خانه مهندس یزد به مناسبت روز صنعت برق ایران با هدف بررسی سیستم زمین در شبکه ها و ساختمان ها و همچنین گسترش فرهنگ مدیریت مصرف تشکیل جلسه داده بودند ، اظهار داشت: در فروردین سال ۱۴۰۰ نسبت به فروردین سال گذشته به دلیل افزایش دما در استان یزد  شاهد  رشد ۳۰ درصد مصرف بوده ایم اما امیدواریم با همکاری همه مشترکین برق بتوانیم تابستان را بدون مشکل سپری کنیم.

وی تصریح کرد : حداکثرمصرف برق دربخش توزیع برق استان یک هزارو  ۲۲۶مگاوات برآورد شده که این میزان مصرف نسبت به سال قبل ۹.۹درصد رشد پیش بینی شده است.

او اضافه کرد :  علیرغم همکاری تمام مشترکین صنعتی ، تجاری ،کشاورزی و دیگر مشترکین ،  در سال گذشته پیک بار توزیع برق یک هزار و۱۱مگاوات رقم خورد در حالی که نیاز ما برای مصرف بیشتر از این بود .

مهندس جم میزان رشد بار کشور را ۲۲ درصد اعلام کرد و گفت : رشد ۳۰ درصدی مصرف برای کل انرژی مصرف شده بوده و این در حالی است که در ساعات اوج مصرف شاهد رشد ۱۵ درصدی بوده ایم.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان یزد یادآور شد : تعدیل روشنایی در کل استان هم برای رفع مشکل نیروگاه و هم برای رویارویی با پیک بار تابستان از زمستان توسط اکیپ های مختلف انجام شده است.

دکتر محمد میرشمس ، مدیر دفتر مدیریت مصرف برق این شرکت پس از این سخنان نیز از طریق ارتباط تصویری نکات مهم مدیریت انرژی را برای اعضا نظام مهندسی استان تبیین کرد.