سرپرست معاونت فروش و‌خدمات مشترکین استان سمنان

رایگان بودن بهای برق مصرفی صاحبان چاه‌های آب کشاورزی

رایگان بودن بهای برق مصرفی صاحبان چاه‌های آب کشاورزی با برنامه‌های مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان.

رایگان بودن بهای برق مصرفی صاحبان چاه‌های آب کشاورزی با برنامه‌های مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان.

به گزارش برقآب، سرپرست معاونت فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق استان سمنان در نشست های جداگانه ای که با کشاورزان استان برگزار شد ضمن بیان این مطلب گفت: این شرکت در حال حاضر به ۷۳۱۰مشترک کشاورزی خدمات ارائه می نماید که ۲۸۷۷ اشتراک مربوط به چاه آب کشاورزی هستند و ۱۵ درصد سهم مصرف انرژی را به خود اختصاص می دهند.
مهدی پاک طینت با اشاره به برنامه های تشویقی مدیریت مصرف برق در بخش کشاورزی اظهارداشت: عدم استفاده از انرژی برق از یک تا ۳۰ روز و به ازای هر روز پنج ساعت از ۱۱ ظهر تا ۱۸ بعداز ظهر، در قبال هرروز همکاری، مابقی ساعات شبانه روز را می تواند از مصرف برق رایگان بهره مند باشد.
وی تصریح کرد: عدم استفاده از انرژی برق به مدت ۳۱روز و هرروز ۵ ساعت در ساعت های یاد شده و به مدت حداقل هفت روز در ماه، بخشودگی کامل صورت حساب برق مصرفی اشتراک های کشاورزی همکار در برنامه پیک بار تابستانی را به همراه دارد.
سرپرست معاونت فروش با عنوان این که در راستای طرح فراسامانه اندازه گیری و مدیریت انرژی”فهام”، این شرکت تاکنون دستگاه کنتور هوشمند برروی تمامی چاه های آب کشاورزی نصب نموده افزود: به منظور اجرای برنامه های کاهش پیک بار تابستانی و اتوماسیون کنترل از راه دور، طرح تجهیز ۲۲۶۱چاه کشاورزی به تابلوی قطع از راه دور هم دردست اقدام است.
وی با بیان راهکارهای کاهش مصرف آب و برق در بخش کشاورزی بیان کرد: عدم استفاده از پمپ های شفت و غلافی، استفاده از درایو کنترل سرعت به جای تابلو های ستاره- مثلث، استفاده از بانک خازنی برای تأمین توان راکتیو الکتروپمپ و استفاده از لوله با زوایای مناسب و تغییر الگوی کشت نقش موثری در کاهش میزان مصرف انرژی در حوزه کشاورزی خواهد داشت.