راه اندازی ۱۳۵ نیروگاه خورشیدی خانگی توسط مددجویان کمیته امداد استان مرکزی

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی گفت: ۱۳۵ نیروگاه خورشیدی به میزان ۷۰۰کیلووات توسط مددجویان کمیته امداد استان راه اندازی شده است.

به گزارش برقاب، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی گفت: ۱۳۵ نیروگاه خورشیدی به میزان ۷۰۰کیلووات توسط مددجویان کمیته امداد استان راه اندازی شده است.محمود محمودی در نشست با مدیر کل کمیته امداد استان،افزود: مدد جویان کمیته امداد می‌توانند با احداث نیروگاه خورشیدی به میزان پنج کیلو وات برق ماهانه حداقل سی میلیون ریال در آمد داشته باشند که این عدد سالیانه براساس نرخ تورم افزایش می یابد و وزارت نیرو برق تولیدی را به مدت ۲۰ سال را تضمینی خرید می‌کند .
وی بیان کرد: ۶۵پنل خورشیدی به میزان ۳۴۰کیلوو ات توسط مددجویان کمیته به زودی وارد مدار خواهد شد و به شبکه توزیع برق متصل خواهد شد.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی گفت: این طرح در راستای سیاست اصلی کمیته امداد، توانمندسازی دائمی محرومان و ایجاد خودکفایی و استقلال مالی برای مددجوها انجام می‌شود و تاکنون مورد استقبال خانواده‌های نیازمند و وزارت نیرو قرار گرفته است.
سید مهدی عبادی با اشاره به اینکه برای تولید برق با پنل خورشیدی به مددجویان کمیته امداد تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می‌شود، افزود: در این راستا مبلغی در قالب تسهیلات قرض الحسنه بانکی برای اجرای این طرح در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.
وی بیان اینکه استفاده از پنل‌های خورشیدی خودکفایی در تولید برق را به دنبال دارد، تصریح کرد: این طرح یک تفاهم نامه ۴ جانبه بین کمیته امداد امام خمینی(ره)، شرکت توزیع برق، بانک و مددجو است و بر همین اساس برق تولیدی پنل‌های خورشیدی به صورت تضمینی به مدت ۲۰ سال خریداری می‌شود.