راه اندازی سامانه پایش و مدیریت رخدادها

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان، روح الله مظفری، رئیس گروه توسعه و پشتیبانی و زیرساخت خدمات فناوری اطلاعات و امنیت از راه اندازی سامانه پایش و مدیریت رخدادها در این شرکت خبر داد و گفت: امروزه با گسترش فنآوری اطلاعات در زندگی بشر و وابستگی هر چه بیشتر کسب […]

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان، روح الله مظفری، رئیس گروه توسعه و پشتیبانی و زیرساخت خدمات فناوری اطلاعات و امنیت از راه اندازی سامانه پایش و مدیریت رخدادها در این شرکت خبر داد و گفت: امروزه با گسترش فنآوری اطلاعات در زندگی بشر و وابستگی هر چه بیشتر کسب و کار به آن، محافظت از اطلاعات به منزله شاهرگ حیاتی یک صنعت مدرن، محسوب می گردد.

وی افزود: اطلاعات سازمان ها با ارزش ترین و حساس ترین دارایی شان به شمار می رود در همین راستا، نصب سامانه امنیت اطلاعات و مدیریت رخدادها با قابلیت پایش شبکه با حمایت مدیر عامل در شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان، راه اندازی گردید.

مظفری در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: از قابلیتهای این سامانه می توان به پایش شبکه سازمان، نمایش هشدار بلادرنگ از وضعیت امنیتی شبکه و رخدادهای جاری اشاره نمود.

وی اضافه نمود: هم اکنون که نرم افزار “سامانه پایش و مدیریت رخدادها” مستقر شده کلیه لاگ های تجهیزات در شبکه، جمع آوری و پس از انجام مراحل نرمال سازی، لاگ های غیر ضروری حذف و لاگ های با اهمیت بالا نیز ثبت و نگهداری خواهند شد.

روح الله مظفری تصریح کرد: با کمک نرم افزار مذکور، حوادث غیر متقربه در کمترین زمان مشکل شناسایی و تیم های تصمیم گیری و اجرایی سازمان برای رفع مشکل، اقدام و امنیت را بلافاصله برقرار خواهند نمود و همچنین با استفاده از سامانه فوق و در صورت بروز حمله بر اساس درجه اهمیت لاگ های موجود، علاوه بر کمک به حل مشکل امکان اقدامات پیشگیرانه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

استقرار ۸۲ خدمت شناسه دار در میز خدمت الکترونیک 

 مهدیه حسینی نسب رئیس گروه توسعه پشتیبانی سیستم های اطلاعاتی این شرکت از استقرار ۸۲ خدمت شناسه دار در میز خدمت الکترونیک خبر داد و گفت: با توجه به شیوع گسترده کرونا و نیاز بیش از پیش مشترکین عزیز به خدمات الکترونیک و همچنین در راستای  پیاده سازی دولت الکترونیک و دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده در سند استراتژیک شرکت، توسعه خدمات الکترونیک از سال ۹۲ تا کنون به صورت جدی در دستور کار شرکت قرار دارد.

وی افزود: خوشبختانه هم اکنون علاوه بر ارائه خدمات در اپلیکیشن برق من با بروزرسانی “میز خدمت الکترونیک” در پورتال شرکت  ۸۲ خدمت  شناسنامه دار ارائه گردیده است.

حسینی نسب در ادامه سخنان خود بیان نمود: جهت استفاده از این خدمات هر یک از خدمت گیرندگان می توانند با وارد نمودن کد ملی و شماره موبایل خود، کد تاییدیه مربوطه را بر روی تلفن همراهشان، دریافت و وارد فرآیند تکمیل الکترونیکی خدمت، گردند.

وی اضافه نمود: بر اساس طراحی های انجام شده، برخی از خدمات به صورت لحظه ای پاسخ داده می شوند و برخی دیگر نیز که نیاز به انجام فرآیند دارند، در سیستم ثبت و به کاربر، کد رهگیری جهت پی گیری تقاضای خود ارائه خواهد شد به طوری که پیگیری هر درخواست به واسطه کد رهگیری توسط مشترکین، امکان پذیر می باشد.

وی تاکید کرد: در صورت فراموشی کد رهیگیری، امکان بازیابی آن با شماره موبایل و کد ملی ثبت کننده خدمت وجود دارد.

رئیس گروه توسعه پشتیبانی سیستم های اطلاعاتی این شرکت در ادامه، خدمات مذکور را در ۱۴ گروه دسته بندی نمود و گفت: خدمات الکترونیکی که در میز خدمت پورتال شرکت قرار گرفته است، شامل: ارائه خدمات صورتحساب قبض به مشترکین ؛ ارائه خدمات مربوط به انشعاب مشترکین ؛ رسیدگی به درخواست انشعاب و تغییر آمپراژ مشترکین ؛ ارائه خدمات عمومی مانند ثبت خسارت وارده به مردم از شبکه های توزیع برق- درخواست رفع حریم برق؛ ایمن سازی تاسیسات مانند درخواست رفع خطر از تاسیسات مخاطره آمیز برق- مشاهده سوابق پیمانکاران ایمنی برق؛ ارائه خدمات انرژی های تولید پراکنده مانند درخواست احداث مولد مقیاس کوچک- درخواست نصب مولد خورشیدی- دریافت صورتحساب مولد خورشیدی؛ ارائه خدمات رفع خاموشی  و مشکلات فنی برق مانند مشاهده برنامه خاموشی‌های از پیش تعیین شده برق- درخواست رفع خاموشی معابر؛ ارائه گزارشات آماری مانند مشاهده گزارشات آماری برق- درخواست اطلاعات آماری برق و …؛ ارائه اطلاعات پروژه های شرکت؛ ارائه تسهیلات حمایتی شرکت های توزیع نیروی برق به تحقیقات، مقالات و کتابهای مرتبط مانند  مشاهده فهرست اولویت‌ها و پروژه های تحقیقاتی شرکت های توزیع برق- درخواست تسهیلات حمایتی ترجمه و تالیف کتاب در حوزه برق؛ برگزاری آموزشهای مرتبط با توزیع و انتقال برق مانند ارائه دوره های آموزشی مرتبط با شرکت های توزیع نیروی برق- دریافت شناسنامه آموزشی آموزش دیدگان حوزه برق؛ درخواست خدمات پیمانکاری حوزه برق مانند ثبت نام شرکت های واجد شرایط پیمانکاری حوزه برق- درخواست صدور کارت تردد پیمانکاران حوزه برق؛  رسیدگی و پاسخگویی به درخواست ها و شکایات مراجعین حوزه توزیع نیروی برق مانند ثبت مکاتبات مراجعین حوزه برق- ثبت شکایات مردمی در حوزه توزیع برق؛ بهینه سازی مصرف برق می باشد

وی خاطرنشان کرد: مشترکین عزیز می توانند برای مشاهده خدمات خود به پورتال شرکت به آدرس https://sked.co.ir  مراجعه و در قسمت میز خدمت الکترونیک، ۸۲ خدمت مذکور را مشاهده نمایند. همچنین اطلاع رسانی هر خدمت شامل مدت زمان پاسخ گویی” ، “اطلاعات ورودی” ، “مدارک مورد نیاز خدمت”، “هزینه خدمت”، “واجدین شرایط خدمت” و “شماره تماس مسئول میز خدمت می باشد.

تمدید گواهی نامه و تائید ممیزی مراقبتی دوم 

علیرضا خواجویی مدیر دفتر ایمنی و کنترل ضایعات شرکت در خصوص تمدید گواهی نامه ممیزی مراقبتی دوم HSE ،بیان نمود: بر اساس الزامات مربوطه، توسط شرکت بین المللی ارزیابی، تحلیل و پیشبرد گواه به علت پاندومی کرونا به صورت غیر حضوری در بازه زمانی شش روزه انجام شد و این شرکت موفق به تایید سیستم مذکور گردید و به مدت  یک سال دیگر نیز گواهینامه HSE  تمدید گردید.

این مقام مسئول تصریح کرد: هدف از استقرار سیستم مدیریت HSE ارائه روشی است هدفمند بر پایه استانداردهای موجود به جهت حصول اطمینان از اینکه مخاطرات بالقوه و بالفعل موجود در زمینه ایمنی، بهداشت و محیط زیست بطور دقیق تعیین و بطور موثر حذف و یا کنترل می شوند.

وی افزود: سیستم مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست بخشی از نظام مدیریت کل جاری در سازمان می باشد و برای توسعه، اعمال، دستیابی، بررسی و حفظ خط مشی ایمنی، بهداشت و محیط زیست تلاش می نماید تا راهگشای روش های اصول مدیریت ریسک های ایمنی، بهدشت و محیط زیست مربوط به فعالیت های شرکت شود

خواجویی مزایای استقرار سیستم مدیریت HSE را برشمرد و گفت: شناخت کافی از عوامل بالقوه آسیب رسان در محیط کار، ایجاد بستر مناسب برای بهبود بهره وری و تعالی سازمان، ایجاد ساختار مشخص برای مدیریت HSE و تعیین مسئولیت ها، هدفمند نمودن و یکپارچه کردن سیستم مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست؛ ایجاد بستر مناسب برای بهبود مستمر HSE در سازمان، شناخت قوانین و مقررات ایمنی،ارزیابی موثر ریسک ها و کاهش آنها بمنظور کنترل حوادث، کاهش زیان های مستقیم و غیر مستقیم ناشی از حوادث، ایجاد انگیزه در کارکنان بعلت اعتماد آنها نسبت به مدیریت بواسطه تلاش برای ایجاد محیط کاری ایمن، ایجاد زمینه مناسب برای استفاده توان فکری بالقوه کارکنان برای تقویت مدیریت HSE ، فراهم شدن زمینه های رقابت سالم و موثر، امکان خود ارزیابی سازمان برای تطبیق با یک سیستم مدیریت HSE مزایایی از استقرار سیستم مذکور می باشد.