راه اندازی سامانه جامع هوشمند مشترکین

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آبفا استان فارس گفت: در راستای ارایه خدمات بهینه به مشترکین در زمینه فروش انشعابات آب و فاضلاب و خدمات پس از فروش، قرائت آنلاین (برخط) کنتور آب مشترکین، صدور و ارسال قبض آب بها به صورت پیامکی (حذف قبض کاغذی) در قالب تعرفه های ابلاغی از سوی وزارت […]

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آبفا استان فارس گفت: در راستای ارایه خدمات بهینه به مشترکین در زمینه فروش انشعابات آب و فاضلاب و خدمات پس از فروش، قرائت آنلاین (برخط) کنتور آب مشترکین، صدور و ارسال قبض آب بها به صورت پیامکی (حذف قبض کاغذی) در قالب تعرفه های ابلاغی از سوی وزارت نیرو ، معاونت خدمات مشترکین و درآمد شرکت آبفا فارس با مجوز هیأت مدیره این شرکت به تغییر کلی ساختار نرم افزاری و سخت افزاری خدمات مشترکین بر پایه جدیدترین امکانات به روز دنیا پرداخت.

به گزارش روابط عمومی شرکت آبفا فارس، ابوالفضل پژوهش معاون خدمات مشترکین و درآمد این شرکت در همین راستا اظهار داشت: پس از یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی استان فارس، برنامه نرم افزار حوزه خدمات مشترکین شهری تحت سیستم عامل Dos و حوزه مشترکین روستایی تحت سیستم عامل ویندوز اجرا می شد. لذا از مرداد ماه سال ۹۹ با برگزاری جلسات متعدد جهت بررسی مسایل و چالش های پیش رو و با انجام یک کار تیمی خوب و منسجم در حوزه معاونت خدمات مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان فارس سامانه ای تحت عنوان سامانه جامع هوشمند مشترکین طراحی شده و به منظور اجرایی شدن آن، زیر ساخت ها و هماهنگی های لازم درخصوص نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری ایجاد گردید. وی افزود: طبق بررسی های انجام شده بهترین زمان برای به روز کردن سیستم حسابداری فروش و قرائت کنتور در ایام تعطیلات نوروز بود که پس از دریافت مجوزهای لازم عملیات به روز رسانی از ۲۶ اسفندماه ۱۳۹۹ آغاز و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ این سامانه عملیاتی شد و آغاز به کار کرد. این پروژه بزرگ با توجه به هدف مدیریت سبز و حذف قبوض کاغذی، شفاف سازی در ارائه خدمات انجام شده است. توسعه دولت الکترونیک، ارتقاء و تسریع در خدمات رسانی به مشترکین، تکریم ارباب رجوع و رضایتمندی آنان و کاهش هزینه های شرکت نیز از دیگر دستاورد های این طرح بزرگ می باشد.

همین گزارش می افزاید: معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آبفا استان فارس درخصوص نحوه اجرای این سمانه گفت: با تدوین برنامه ای جامع امکان ثبت آنلاین( برخط) قرائت کنتور و اجرای محاسبات و ارسال نتیجه نهایی در مدت زمان سه ثانیه، عکس برداری از کنتور آب ( در زمان قرائت) و ذخیره سازی تصاویر در سرور مرکزی جهت ثبت در سوابق پرونده الکترونیکی مشترکین به منظور کاهش خطای احتمالی و همچنین صدور قبض در محل به صورت موردی جهت مشترکینی که نیاز به مستندسازی پرداخت ها دارند، وجود دارد. پژوهش تصریح کرد: با این ترتیب یک میلیون و دویست هزار مشترک در کل استان در حوزه شهری و روستایی از مزایای سامانه بهره مند خواهند شد. وی با تاکید بر این نکته که در کل حوزه شهری و روستایی استان دیگر مقوله ای به نام قبض کاغذی نداریم، گفت: در صورت نیاز به صدور قبض، مشترکین می توانند با مراجعه به درگاه اینترنتی میز خدمت الکترونیک شرکت آبفا استان فارس یا درخواست از مامور قرائت کنتور اقدام به دریافت قبض نمایند. همچنین استفاده از این سامانه جدید موجب شده است که شرکت به نسبت مشابه سال قبل موفقیت چشمگیری در کسب درآمد پایدار و وصول مطالبات داشته باشد. معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت درخصوص اقدام جدید دیگری که در این معاونت صورت گرفته است، گفت: به منظور تسریع در ارائه خدمات فروش و انشعابات آب و فاضلاب اپلیکیشن جدیدی برای گوشی های همراه طراحی شده و می توان با این روش در مدت زمان کوتاهی اقدام به ثبت تقاضای انشعاب، دریافت نوبت کارشناسی، پرداخت هزینه انشعاب و ارائه نوبت وصل انشعاب کردکه به امید خدا این اپلیکیشن تا مهرماه تکمیل شده و وارد مرحله عملیاتی خواهد شد. پژوهش در خصوص خدمات آتی این شرکت، به راه اندازی سیستم مانیتورینگ خدمات آب و انشعاب اشاره کرد و افزود: حضور یک تیم خوب و متخصص در این شرکت موجب شده است تا بتوانیم در کوتاه ترین زمان ، بهترین خدمات را با بهترین کیفیت به هم استانی ها ارائه دهیم.