راهبردهای مدیریت منابع آبی در شرایط خشکسالی و تغییرات اقلیمی

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین گفت: امیدآفرینی در جامعه در کنار استفاده از امکانات موجود در جهت رفع مشکلات و چالش های مردم در حوزه منابع آبی باید در راس برنامه ها و اولویت های کاری معاونت حفاظت و بهره برداری شرکت قرار بگیرد.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای، منصور ستوده مدیرعامل این شرکت در مراسم تودیع و معارفه معاون حفاظت و بهره برداری شرکت که با حضور معاونین و جمعی از مدیران برگزار گردید، اظهار داشت: در شرایط کنونی بدلیل خشکسالی های اخیر و تغییرات اقلیمی مدیریت پیش بردن راهبردهای منابع آبی با هدف جلب رضایت مردم و برآورده ساختن انتظارات آن ها کار بسیار سختی می باشد که همکاران ما در مجموعه شرکت آب منطقه ای قزوین همواره در تلاش هستند تا بتوانند در چارچوب قوانین و مقررات پاسخگویی مطالبات مردمی باشند.

ستوده با اشاره به ویژگی های یک مدیر خوب عنوان داشت: شفافیت در انجام امور، توانایی در ایجاد تعامل و ارتباط مناسب درون و برون سازمانی، استفاده از خرد جمعی و اخذ تصمیمات گروهی در کنار قابل اطمینان و اعتماد بودن از مهمترین ویژگی های یک مدیر توانمند می باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین ادامه داد: انتظار ما از مدیران این مجموعه، داشتن برنامه مشخص و استفاده از توان و ظرفیت کلیه همکاران در جهت پیشبرد اهداف تخصصی و عمومی شرکت می باشد که در این میان مسئولیت پذیری، پذیرش ریسک و تصمیم گیری در شرایط بحران از مشخصه های یک مدیر خوب است.

ستوده تصریح کرد: در درون سازمان ها همیشه بدلیل دیدگاه های متفاوت نسبت به یک موضوع واحد، شاهد تعارض و اختلاف نظر هستیم و یک مدیر مدبر باید بتواند با استفاده از راهکارهای مناسب در جهت رفع آن برآید.

وی افزود: ایجاد انگیزه و توانمندی در کارکنان و تیم های کاری می تواند عامل مهمی در جهت رشد و پویایی آنها بشمار می آید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین در ادامه به مهمترین برنامه های معاونت حفاظت و بهره برداری اشاره کرد و گفت: پیگیری مصوبات کارگروه سازگاری با کم آبی، مدیریت منابع آب های زیرزمینی با استفاده از نصب کنتورهای هوشمند در کنار امیدآفرینی در جامعه باید در راس برنامه ها و اولویت های این معاونت مورد پیگیری قرار گیرد.

ستوده یادآور شد: توجه به مشکلات مردم و احترام و تکریم ارباب رجوع بسیار مهم و حائز اهمیت است و انجام این مهم نیازمند تقویت مهارت های شنیداری و کلامی در کنار تلاش برای رفع چالش های آنها می باشد.

 سینا جمشیدی معاون جدید حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای قزوین در این جلسه بیان کرد: اطلاعات درست و شفاف می تواند سبب اصلاح و بهبود روندهای اجرایی در بحث حفاظت و حراست از منابع آبی استان گردد.

وی ابراز امیدواری کرد با استفاده از تجربیات همکاران و البته حمایت و همراهی مجموعه معاونین و مدیران شرکت بتوان گام های موثری در حوزه حفاظت از منابع آب استان برداشته شود.

شایان ذکر است در پایان این مراسم با اهداء لوح تقدیر ضمن تشکر از زحمات و تلاش های محمد محجوب در زمان تصدی مسئولیت سرپرستی معاونت حفاظت و بهره برداری شرکت، سینا جمشیدی به عنوان معاون جدید حفاظت و بهره برداری منصوب و معارفه گردید.