دیدار مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان با رئیس کل دادگستری استان

عبدالله وحید مهدوی نیا مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان و حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان دیدار و گفت‌وگو کردند. 
به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان، در این دیدار مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان ضمن تبریک انتصاب حجه الاسلام والمسلمین حمیدی، به سمت رئیس کل دادگستری استان، حوزه جغرافیایی تحت پوشش شرکت توزیع جنوب استان کرمان و همچنین فعالیت ها و اقدامات انجام شده در ۱۶ شهرستان تحت پوشش شرکت را تشریح کرد و توضیحاتی درباره برنامه‌ها و اقدامات جامع شرکت توانیر در راستای مدیریت تقاضا و پیک بار سال ۱۴۰۱ ارائه داد.
مهدوی نیا به برنامه عملیاتی مدیریت مصرف صنایع در سه ماه گرم سال با هماهنگی وزارت صمت، نصب و راه اندازی کنتورهای هوشمند و همچنین انعقاد تفاهم نامه های گذر از پیک ۱۴۰۱ اشاره کرد و توضیحاتی در خصوص مشوق‌های کشاورزی ارائه داد.
وی افزود: مشترکانی که اقدام به خاموش کردن موتور پمپ های خود در ۵ ساعت پیک ظهر نمایند، ۱۹ ساعت استفاده شده برق آن ها رایگان خواهد بود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق جنوب همچنین در توضیح شرایط انرژی تجدید پذیر خورشیدی گفت: تابش ۳۰۰ روزه خورشید در کرمان که مرکز ذوزنقه‌ای طلایی انرژی خورشیدی کشور محسوب می شود مزیت و ظرفیت بی‌نظیری را برای سرمایه‌گذاری در این بخش از انرژی فراهم کرده است.
مهدوی نیا تصریح کرد: با توجه به استانداردهای مطرح شده توسط مجامع بین المللی متوسط استحصال از پنل‌های خورشیدی ۴.۳ تا ۵.۲ کیلووات بر مترمربع می باشد در حالی که در کشور آلمان به ازای هر متر مربع ۲.۳ کیلووات استحصال می‌شود. این رقم در ایران بالای ۳ است و در استان کرمان و به طور مثال سیرجان به ۶.۲ می‌رسد و این نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری در این بخش بسیار ثمربخش خواهد بود.
وی تصریح کرد: این اختلاف آماری را به دلیل عواملی چون تابش طولانی مدت، بالا بودن ارتفاع و پاکی هوا است و با توجه به مطالعات انجام شده توسط شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان، مناطقی مانند سیرجان، بردسیر و ماهان، برای نیروگاه های خورشیدی مناسب هستند و جذابیت‌های زیادی برای سرمایه گذاری ایجاد می کنند.
حجت الاسلام و المسلمین حمیدی رئیس کل دادگستری استان نیز ضمن خیر مقدم و تشکر از حضور مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان و تبریک ولادت حضرت معصومه (سلام الله علیها) خاطرنشان کرد: باید تدبیری اندیشیده شود تا با رفع مشکل کمبود برق، آسیبی به صنعت وارد نشود. چراکه هیچ واحد صنعتی نمی تواند بدون برق کار کند و در نتیجه تولید تحت الشعاع قرار می گیرد.
وی ابراز امیدواری کرد: دولت در خصوص تامین برق و کمبود انرژی به نتیجه ای مثبت دست یابد.
حجت الاسلام و المسلمین حمیدی افزود: هرچند ابر و باران در کشور کم است اما انرژی خورشیدی که هم پاک می باشد و هم در دسترس و البته سودآور، ظرفیت بسیار خوبی را فراهم کرده که امیدواریم سرمایه‌گذاران از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده نمایند.
رییس کل دادگستری استان با اشاره به اینکه موضوع سرقت کابل ها و استفاده غیر مجاز از آن ها هم دستگاه قضا و نیروی انتظامی و هم شرکت‌های توزیع را درگیر کرده است، تاکید کرد رسیدگی به این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است و ما جهت رفع این معضل بهترین عملکرد را انجام خواهیم داد.
لازم به ذکر است؛ با حکم رئیس قوه قضاییه، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ماه سال جاری به سمت رئیس کل دادگستری استان کرمان منصوب شد.
در این دیدار مدیر دفتر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان نیز مدیرعامل را همراهی نمود.