دیدار مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوی با امام جمعه

بمناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی با امام جمعه دیدار و گفتگو کرد .

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوی ، یداله سلطانی در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه خوی گزارشی از فعالیتها و اقدامات صورت گرفته در حوزه آب و فاضلاب ارایه کرد.
سلطانی به مسئله خشکسالی و کاهش بارندگی اشاره کرد و افزود: این عوامل در بخش های تولید و مصرف آب اثر مستقیم داشته و توصیه مدیریت مصرف آب را از تریبون نمازجمعه خواستار شد.
وی تصریح کرد :آب شرب مشترکین شهری و روستایی شهرستان خوی تماما از طریق منابع زیر زمینی تامین می شود و شهرستان خوی تنها شهرستان بدون سد منطقه است .
مدیرعامل شرکت با اشاره به ضرورت آبرسانی پایدار از منابع سطحی (سد) به شهرستان خوی گفت : امیدواریم بزودی آبرسانی به شهرستان خوی از طریق سد آغچای یا احداث سند الند به سرانجام برسد.
وی با اشاره به برخی رفتارهای ناصحیح در زمینه مصرف آب گفت : با توجه به کمبود منابع آبی ، بروز خشکسالی ، افزایش جمعیت و صنایع جا دارد با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به مردم در خصوص نحوه استفاده درست از آب از هدرروی هرچه بیشتر آب جلوگیری شود .
سلطانی درادامه به صرفه جویی ۱۰ درصدی در مصرف آب توسط مشترکین و رعایت الگوی مصرف اشاره کرد و از مشترکین در خواست نمود توصیه های شرکت آب و فاضلاب را جدی بگیرند تا در خصوص آب مصرفی دچار مشکل نشویم .
مدیرعامل با اشاره به اهمیت و ضرورت اجرای طرح شبکه فاضلاب و دفع بهداشتی فاضلاب گفت : امروزه ایجاد شبکه فاضلاب یکی از ضروری ترین تاسیسات مورد نیاز جوامع بشری جهت رعایت بهداشت عمومی محسوب می گردد .وی افزود :متاسفانه از سال ۸۵ پروژه احداث شبکه فاضلاب در شهر خوی از لیست پروژه های ملی حذف گردیده بود که با اقدامات صورت گرفته اخذ ماده ۲۳ برای لوله گذاری شبکه فاضلاب در شهر خوی در مراحل پایانی خود قرار دارد.
حجت الاسلام والمسلمین حجت قاسم خانی امام جمعه شهرستان خوی پس از شنیدن سخنان و گزارش مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوی ، طی سخنانی ضمن ابراز خرسندی از دیدار با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ، وزارت نیرو را یکی از وزارتخانه های مهمی قلمداد کرد که ارتباط مستقیم با کل مردم جامعه داشته و خدماتش کاملاً حیاتی و حساس است.
نماینده ولی فقیه در خوی همچنین با تاکید بر اینکه برنامه های مدیریت مصرف باید عملیاتی و قابل اجرا باشد، گفت: طرح و برنامه های آب نباید از طرح های اقتصاد مقاومتی جدا باشد.
وی خاطرنشان کرد: قطعی آب ، مسائل بهداشتی و مصرف بی رویه آب از جمله چالش هایی است که در حوزه آب وجود دارد.
امام جمعه خوی ضمن دعوت از مردم و شهروندان عزیز به صرفه جویی در مصرف آب گفت : اگر بخواهیم شکر نعمت خداوند را در خصوص آب به جای آوریم این همان صرفه جویی است.
وی افزودند : با شیوع بیماری کرونا شیوه زندگی مردم در خصوص مصرف آب تغییر پیدا کرده که لازم است بامدیریت صحیح و استفاده از ایزارها و تکنولوژیهای بروز در زندگی مردم تغییرایجاد شود تا در مصرف آب صرفه جویی گردد.