شورای شهر سمنان با سرپرست شرکت آب منطقه ای دیدار کردند

جمعی از اعضای شورای شهر سمنان در جلسه ای با سرپرست شرکت آب منطقه ای سمنان مسائل و مشکلات در حوزه آب را در این نشست مورد بحث و بررسی قرار دادند.

جمعی از اعضای شورای شهر سمنان در جلسه ای با سرپرست شرکت آب منطقه ای سمنان مسائل و مشکلات در حوزه آب را در این نشست مورد بحث و بررسی قرار دادند.

به گزارش برقآب و روابط عمومی شرکت آب منطقه ای سمنان، محسن عسکری در این نشست با ارائه آخرین وضعیت منابع آبی استان، ابراز کرد: منابع محدود آب یکی از مهمترین و با ارزش ترین نعمت های الهی و ثروت ملی است. امروزه با پیشرفت زندگی صنعتی و شهری و رشد جمیعت، مصرف آب به طور چشمگیری افزایش یافته است.
واقع شدن استان سمنان د رمنطقه ای کویری و خشکسالی های متعدد باعث تشدید مشکلات آبی شده است. او خواستار گام برداری در راستای مدیریت مصرف این مایع حیات بخش با مشارکت همه دستگاه های متولی و مردم شریف استان شد.

سرپرست شرکت آب منطقه ای سمنان تاکید کرده است که کشاورزان عزیز استان باید از روشهای نوین آبیاری و رعایت الگوی کشت استفاده کنند. همچنین مجموعه اقدامات باید به گونه ای باشد که بهترین بازدهی از آب موجود به کشاورزان عزیز داده شود و آنها بتوانند کشاورزی پرسودی را داشته باشند.

محسن عسکری به این نکته اشاره کرد که اطلاع رسانی به مردم درباره روش های کشت و آبیاری نوین توسط کارشناسان جهاد کشاورزی، می تواند تأثیر قابل توجهی در کاهش مصرف آب داشته باشد. وی امیدواری خود را بیان کرد که با همکاری خبرگان، روزنامه نگاران استانی و ملی، خبرگزاری ها و رسانه های تلویزیونی و رادیویی، می توانیم با آگاه سازی جمعیت درباره وضعیت منابع آب و استفاده صحیح از آن، برخی از چالش های موجود در حوزه آب را حل کنیم.

شایان ذکر است در ابتدای این نشست هر کدام از اعضای حاضر در جلسه شورای شهر سمنان ، پیشنهادات ، مشکلات و درخواست های خود را در امور مرتبط با فعالیت های شرکت آب منطقه ای سمنان ارائه کردند .