دیدار مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی با قائم مقام شهردار کلانشهر تبریز

مدیرعامل آبفای استان جهت هم اندیشی و بررسی پروژه های در دست اقدام شرکت آب و فاضلاب در کلانشهر تبریز در حوزه فاضلاب و گسترش همکاری دو طرفه برای رفع مشکلات موجود با مهندس تیزپاز قائم مقام شهردار تبریز دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش دفتر روابط عمومی آبفای استان، مهندس خانی، در این جلسه با اشاره به ادامه اجرای پروژه‌های فاضلاب اظهار کرد: رشد و گسترش شهر و تکمیل نشدن برخی زیرساختها باعث بروز مشکلات عدیده ای برای مردم و همچنین دستگاه‌های متولی مربوطه نظیر شرکت آب و فاضلاب شد اما این شرکت تمام توان خود را برای ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها در بخش فاضلاب بکار می گیرد.

وی گفت: تعامل و هم‌افزایی در راستای حل مشکلات موجب پیشرفت امور و کسب رضایت شهروندان و حل مشکلات آنها خواهد شد و امیدوارم شهرداری محترم با صدور سریع مجوزها باعث افزایش روند تکمیل فاضلاب شهر تبریز شود.
وی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۴ شهر استان دارای شبکه فاضلاب می باشد که شهر تبریز با ۸۶ درصد بالاترین میزان شبکه را دارا می باشد و دومین کلانشهر ایران در توسعه شبکه فاضلاب می باشد.
مدیرعامل آبفای استان اظهار کرد: تصفیه‌خانه فاضلاب اصلی تبریز از جمله اقدامات بارز و شاخص در این زمینه است که  از سال ۸۰ شروع به کارکرده است و فازدوم تصفیه خانه فاضلاب تبریز که جزء بزرگترین تصفیه‌خانه های در حال ساخت کشوراست و جمعیت  یک میلیون نفری  را تحت پوشش قرار خواهد داد.
مهندس خانی در پایان  تاکید کرد: احداث مدول دوم تصفیه‌خانه بزرگ فاضلاب تبریز از سال ۹۵ با قراردادی به مبلغ ۱۸۲ میلیارد تومان در دو فاز مایع و لجن آغاز شده است و سویل بخش مایع بیش‌ از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و یکی از پیشرفته‌ترین و کارآمدترین فرایندهای به‌روز تصفیه فاضلاب شهری می‌باشد و در سفر ریاست جمهوری به آذربایجان شرقی افتتاح خواهد شد.