دوره آموزشی پدافند زیستی شرکت آبفای کاشان برگزار شد

بمناسبت هفته پدافند غیرعامل، دوره آموزشی پدافند زيستي در برابر تهديدات با حضور معاونین و مدیران ستادی و مناطق شهری شرکت آب و فاضلاب کاشان با هدف افزایش سطح علمی و آمادگی در برابر حملات احتمالی زیستی در سالن جلسات این شرکت برگزار شد.

مدیر دفتر بحران و پدافند غیرعامل آبفای کاشان گفت: هشتم آبان ماه، سالروز صدور فرمان مقام معظم رهبری برای تشکیل کمیته دائمی پدافند غیرعامل است که این روز در تقویم رسمی کشور با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی بنام روز پدافند غیرعامل نام گذاری شده است و امسال هفته پدافند غیرعامل از  ۴ لغایت ۱۱ آبان‌ماه با شعار «برای مردم؛ پدافند دانش بنیان، حفاظت از زیرساخت‌ها، تداوم کارکردها» اعلام شده است.

مهدی جعفرزاده گفت: دوره آموزشی پدافند زیستی در برابر تهدیدات به منظور بالا بردن سطح علمی و آموزشی مدیران ارشد شرکت آب و فاضلاب کاشان و آمادگی هرچه بیشتر در موارد اضطراری در مقابل هرگونه تهدیدات برگزار شده است.

وی در مورد ویژگی های این دوره آموزشی بیان کرد: این دوره بصورت ویدیو کنفراس و ویژه مدیران ارشد شرکت آبفای کاشان توسط استاد مدعو از شرکت مهندسی آبفای کشور به مدت سه ساعت برگزار شد.

جعفرزاده تاکید کرد: برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی در زمینه دفاع غیر عامل یکی از گام های مهم و زیر بنایی در جهت رسیدن  به اهداف راهبردی دفاع غیرعامل در راستای تقویت توان دفاعی ، ارتقای آستانه مقاومت ملی در برابر تهدیدات بالقوه و بالفعل دشمن و حفاظت از سرمایه های کلان ملی کشور است.

مدیر دفتر بحران و پدافند غیرعامل آبفای کاشان با اشاره به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) در حوزه پدافند غیرعامل گفت: فراهم نمودن بستر آموزش و فرهنگ سازی، ایمن سازی منابع و زیرساخت های ضروری، حفظ منابع، کاهش آسیب پذیری، هم افزایی برای جایگزینی منابع و … از مهمترین دلایل اهمیت این مقوله در عصر حاضر به شمار می رود.