دهه فجر امسال ۳۰ روستای استان یزد برق‌دار شدند

سرپرست شرکت توزیع برق یزد با بیان این‌که اجرای 124 طرح برق رسانی جدید در دستور کار قرار گرفته است، گفت: در دهه فجر امسال 30 روستای استان یزد برق‌دار شدند.  

به گزارش دفتر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان یزد، علی جم در نشست خبری اعلام برنامه‌های چهل و سومین دهه‌فجر انقلاب اسلامی در استان، اظهار کرد: در حال حاضر ۸۲ خدمت این نهاد به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت دستاوردهای مختلف وزارت نیرو بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در استان یزد، گفت: شرکت توزیع برق استان یزد در بسیاری از شاخص‌های عملکردی رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده است.

این مسئول با اشاره به وجود یک هزار روستا در سطح استان، گفت: تاکنون ۹۴۹ روستا برق‌دار شدند و در یوم الله دهه فجر امسال نیز ۳۰ روستا با اعتباری بالغ بر ۱۴.۵ میلیارد تومان برق‌دار می شوند.

جم در ادامه با بیان این‌که در حال حاضر اطلاعات ۷۳۷ هزار و ۲۳۰ مشترک در سیستم شرکت توزیع برق استان یزد ثبت شدند، تصریح کرد: در ۱۰ ماهه امسال ۴هزار و ۷۳۰ میلیون کیلووات ساعت برق در استان یزد مصرف شده که بالغ بر ۶۶ درصدآن به دو بخش کشاورزی و صنعتی اختصاص یافته است.

وی در خصوص هوشمندسازی رصد مصرف برق در استان یزد نیز بیان کرد: ۹۵۰۰ کنتور بزرگ در سطح استان هوشمند سازی شدند و میزان مصرف آنها با استفاده از نرم افزار بومی به طور مستمر رصد و پایش می‌شود.

سرپرست شرکت توزیع برق استان یزد در ادامه تأکید کرد: در دهه فجر امسال ۱۲۴ طرح برق رسانی با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان در سطح استان افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

جم خاطرنشان کرد: از تعداد کل طرح‌های در دستور کار دهه فجر امسال ۵۳ میلیارد تومان برای طرح‌های روستایی و ۴۷ میلیارد تومان برای طرح‌های شهری هزینه شده است.

وی در پایان در خصوص شخص‌های عملکرد شرکت توزیع برق در استان یزد گفت: خاموشی مشترکین یزدی در سال حدود ۶۴ دقیقه برآورد شده و این در حالی است که میانگین کشوری این آمار ۶۶۰ دقیقه است

جشن انقلاب با رویکرد مدیریت مصرف در مدارس استان برگزار شد

با حضور شماری از دانش آموزان به صورت مجازی، برنامه شاد برخط تصویری از طریق شبکه های آموزش مجازی و برنامه شاد با عنوان جشن انقلاب با رویکرد مدیریت مصرف برق در دبستان حضرت مهدی امامشهر به روی صحنه رفت.

به گزارش دفتر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان یزد ، مهندس محسن نگارش در خصوص جشن انقلاب با رویکرد  مدیریت مصرف برق ، افزود : شماری از دانش آموز مقطع ابتدایی از  مدارس دخترانه و پسرانه استان به صورت برخط تصویری از طریق برنامه شاد با مفاهیم مدیریت مصرف آشنا شدند.

وی با اشاره به اینکه مجموعه برنامه جشن انقلاب با مدیریت مصرف ویژه ایام دهه فجر تدارک دیده شده بود که با شیوع موج ششم کرونا به صورت پخش زنده انجام شد ،  گفت : آشنایی با وسایل اوج مصرف ، ساعت اوج بار ، اهمیت مدیریت مصرف در زمستان و تابستان از محتوی مهم آموزشی در این جشن بوده است

این مسئول نقش رابطان مدارس در مشارکت دانش آموزان با به کارگیری مطالب آموزشی را مهم خواند و افزود : برنامه های متنوع دیگری ویژه مدارس در سال آینده خواهیم داشت و از ظرفیت های همه هنرمندان استانی بهره خواهیم گرفت.

مدیر دفتر مدیریت مصرف برق شرکت توزیع نیروی برق استان یزد ابراز امیدواری کرد : با فعال تر شدن رابطان مدارس به صورت مجازی و تعلیم مفاهیم مدیریت مصرف بتوانیم شیوه صحیح استفاده از این انرژی گرانبها را در خانواده ها آموزش دهیم.

طرح جایگزینی چراغ های پر بازده ال ای دی در یزد کلید می خورد

با انعقاد تفاهم نامه همکاری میان شرکت توزیع نیروی برق استان یزد و یک سرمایه گذار داخلی ، وضعیت عملکرد روشنایی معابر سراسر استان با بهره گیری از لامپ های ال ای دی بهبود می یابد.

به گزارش دفتر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان یزد ، مهندس علی جم ، سرپرست این شرکت در خصوص انعقاد تفاهم نامه همکاری با سرمایه گذار داخلی برای بهبود و تعدیل روشنایی معابر استان  بر اساس مصوبه کمیسیون صرفه جویی در مصرف انرژی مجلس  گفت : با همکاری یک شرکت داخلی ، طرح جایگزینی چراغ های پر بازده ال ای دی با چراغ های پر مصرف موجود با سرعت کلید خواهد خورد.

وی کاهش مصرف انرژی، کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای در مقیاس کلان، کاهش آلودگی‌های زیست محیطی و در نهایت کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی را از اهداف کلان این طرح برشمرد.

این مسئول ابراز امیدواری کرد : حجم قابل توجهی از معابر شهری با این طرح تعدیل و بهبود خواهد یافت و علاوه بر این شاهد یکنواختی نور ، افزایش امنیت معابر و افزایش طول عمر چراغ ها خواهیم بود.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان یزد خاطرنشان کرد: هوشمند سازی معابر شهری برای مدیریت بهتر مصرف برق در ساعات پایانی شب و زمان های کم تردد از اهدافی است که به موازات این طرح دنبال خواهیم کرد.

تجهیزات معیوب خودروی عیب یاب در شرکت توزیع نیروی برق استان یزد بازسازی شد

مدیر امور پشتیبانی فنی شرکت توزیع نیروی برق استان یزد از بازسازی تجهیزات معیوب خودروی عیب یاب کابل با بهره گیری از توانمندی مهندسین کشور در شرایط تحریم خبر داد.

به گزارش دفتر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان یزد ، مهندس علی اکبر زابلی در گفتگو با خبرنگار ما از بازسازی تجهیزات معیوب خودروی عیب یاب کابل با بهره گیری از توانمندی مهندسین کشور در شرایط تحریم خبر داد و گفت: یکی از تجهیزات بازسازی شده رفلکتو گراف نام دارد که نقطه دقیق محل عیب در کابل را بر اساس واحد متر در طول مسیر مشخص می کند.

وی اضافه کرد : پیش از این برای عیب یابی از روش دستی و شنیدن صدای ضربه جریان نشستی استفاده می شد که با بازرسازی آن ، مدت زمان تشخیص عیب به صورت چشمگیری کاهش خواهد یافت.

این مسئول یادآور شد : مسیر یاب کابل ، تجهیز دیگر بازسازی شده است که این امکان را به کاربر می دهد تا محل عبور کابل بر روی زمین را با اعلام صوتی و ارسال صدا به میکروفن مخصوص پیدا کند.

مدیر امور پشتیبانی فنی شرکت توزیع نیروی برق استان یزد افزود : با بازسازی ،  بروزرسانی و کالیبراسیون تجهیزات خودروی عیب یاب کابل،  میزان خطا بسیار کاهش یافته و رفع عیب با زمان بسیار اندک میسر می شود.