دستور وزیر نیرو برای رفع مشکل آب شرب ۵۰ روستای شهرستان های خواف و رشتخوار در خراسان رضوی

نماینده مردم خواف و رشتخوار از دستور وزیر نیرو برای رفع مشکل آب شرب ۵۰ روستای این دو شهرستان در خراسان رضوی خبرداد.

حجت الاسلام اکبر احمدپور” در تشریح نتایج نشست با وزیر نیرو اظهار داشت: از این تعداد ۲۵ روستا مربوط به خواف است و ۲۵ روستا هم در حوزه شهرستان رشتخوار قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: این روستاها در قالب طرح محرومیت زدایی در فهرست روستاهای نیازمند آب قرار گرفت و توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) از طریق حفر چاه و یا اجرای خطوط انتقال آبرسانی می شوند.

وی ایجاد نمایندگی آب منطقه ای خراسان رضوی در شهرستان رشتخوار برای جلوگیری از رفت و آمد مردم به شهرهای همجوار و یا مرکز استان را از دیگر نایج نشست با “علی اکبر محرابیان” اعلام کرد.

“محسن چهکندی” مدیر امور آب و فاضلاب خواف نیز با تاکید بر حل مشکلات آب برخی روستاهای شهرستان اظهار داشت: یکی از مطالبات مردم شهرستان از نماینده و مدیران ارشد استان و شهرستان ، پیگیری و تلاش مسئولان برای رفع چالش های آب شرب بود که به ثمر نشست.

در این دیدار همچنین مسائل و مشکلات آبرسانی به روستاها و واحد های طرح نهضت ملی مسکن ، حفر چاه جدید در مناطق بحرانی، ساخت مخزن ذخیره آب شرب روستایی ، هوشمند سازی مخازن و خطوط انتقال و همچنین ضرورت تامین آب مورد نیاز صنایع فولادی مستقر در منطقه بررسی و دستورات لازم از جانب وزیر نیرو صادر شد.