دستاورهای پژوهشی و فناورانه آبفا هرمزگان در معرض دید علاقه مندان قرار گرفت

شرکت آب و فاضلاب هرمزگان دستاوردهای علمی و پژوهشی خود را در نمایشگاه هفته پژوهش امسال به نمایش گذاشت.

به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب هرمزگان، عبدالحمید حمزه پور در مراسم افتتاحیه و بازدید نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، روسای دانشگاه و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی از نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری و بررسی طرح های فناورانه شرکت آب و فاضلاب هرمزگان افزود: در این نمایشگاه اولویت های تحقیقاتی، پژوهش های انجام شده و همچنین همکاری های انجام شده با شرکت های دانش بنیان در این نمایشگاه در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفته است.

وی ادامه داد، یکی از برنامه های شرکت آب و فاضلاب هرمزگان همکاری با شرکت های دانش بنیان با هدف حل مشکلات و رفع نیازهای فناورانه است که ساخت آب شیرین کن با فیلترهای اسمز معکوس نیز در همین راستا صورت گرفت که توسط یکی از سرکت های دانش بنیان طراحی و ساخته شده است.

به گفته مدیرعامل آبفا، این آب شیرین کن برای اولین بار با فیلتر های اسمز معکوس بومی مطابق با استانداردهای روز دنیا ساخته شده است.

حمزه پور تصریح کرد، با کمک این دستگاه می توان آب های شور ۴۰ هزار pmm نزدیک به آب دریا را تا کمتر از ۵۰۰ pmm شیرین کرد.

وی در ادامه با اشاره به اپلیکیشن همراه آب نیز گفت: در این نمایشگاه برنامه کاربردی همراه آب نیز در معرض دید علاقه مندان گرفته است و به بازدید کنندگان معرفی می شود. در این اپلیکیشن تمامی خدمات ۲۲ گانه شرکت آب و فاضلاب هرمزگان به مشترکین ارائه می شود.