در سومین روز از دهه مبارک فجر؛ ۱۲ پروژه شرکت توزیع برق کردستان در بانه و قروه افتتاح شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: همزمان با سومین روز از یوم الله دهه فجر، ۱۲ پروژه این شرکت در شهرستان های بانه و قروه افتتاح و کلنگ زنی شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، هیوا لهونیان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: در سومین روز از دهه مبارک فجر۹  پروژه شرکت توزیع نیروی برق کردستان در شهرستان  بانه و ۳ پروژه نیز در قروه افتتاح و به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه برق رسانی به مسکن مهر عثمان آباد، رفع ضعف ولتاژ خیابان سپیده و اصلاح شبکه فشار ضعیف هوایی محله بساط آباد تنها بخشی از پروژه های قابل افتتاح در شهرستان بانه است، افزود: اصلاح شبکه فشار ضعیف هوایی در ۲۱ روستای این شهرستان و تبدیل آنها به کابل خود نگهدار و همچنین تکخوانی کنتور ۱۵ روستا در بانه، مجموع پروژه های قابل افتتاح و کلنگ زنی در این شهرستان است.

لهونیان با اشاره به اینکه برای اجرای این ۹ پروژه بیش از ۵۹ میلیارد ریال اعتبار صرف شده است، اظهارداشت:درمجموع ۶۴۰ کیلومتر شبکه سیم فشار ضعیف هوایی در شهر و روستاهای شهرستان بانه وجود دارد که ۲۰۰کیلومتر آن  اصلاح و به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

وی در ادامه به پروژه های دهه فجر در شهرستان قروه نیزاشاره کرد و گفت: ۳ پروژه اصلاح خط فشارمتوسط هوایی روستای بهارلو، جابجایی و کاهش قدرت پست هوایی عمومی و اصلاح شبکه فشار ضعیف زمینی روستای بهارلو و همچنین تبدیل کل شبکه مسی این روستا به  کابل خودنگهدار، مجموع پروژه های قابل افتتاح و کلنگ زنی در شهرستان قروه است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان افزود: از ۱۲۴ روستای موجود در شهرستان قروه تاکنون شبکه توزیع برق ۵۶ روستای این شهرستان اصلاح و بهینه سازی شده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه طرح بهارستان به طور کامل در ۳۴ روستای شهرستان قروه به اتمام رسیده است، بیان کرد: طی دوسال اخیر همزمان با اجرای  طرح بهارستان در راستای اصلاح کل تجهیزات شبکه برق بخش روستایی،  بیش از ۲۲۴ کیلومتر شبکه سیم مسی شهری و روستایی در قروه به کابل خود نگهدار تبدیل شده است.

شایان ذکر است با آغاز ایام الله دهه فجر و طی دو روز اخیر ۶ پروژه در شهرستان سروآباد و ۶ پروژه نیز در شهرستان بیجار افتتاح و کلنگ زنی شده است.