در دولت سیزدهم ابر پروژه ابرسانی به همدان به سرانجام رسید

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان گفت: ابر پروژه آبرسانی به همدان درابتدای دولت سیزدهم  تنها ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و با پیگیری های استاندار و مقام عالی وزارت و عنایت ویژه رئیس جمهور شهید ایت الله سید ابراهیم رئیسی،  طرح آبرسانی به همدان از سد تالوار در اولویت طرح های ملی کشور قرار گرفت و انتقال اب به همدان با ظرفیت کامل 1800 لیتر در ثانیه به ثمر نشست.

به گزارش پایگاه خبری برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان؛ رضا اخلاص‌مند با بیان اینکه تا قبل از دولت سیزدهم ۳۰۲۳ میلیارد ریال به این پروژه اختصاص داده شده بود، افزود: تنها در دولت سیزدهم ۱۷۴۰۵ میلیارد ریال تاکنون به این پروژه اختصاص داده شده است.
وی تأکید کرد: در طرح ملی آبرسانی به همدان، خطوط انتقال آب با اقطار ۱۴۰۰,۱۲۰۰,۱۰۰۰ و ۱۶۰۰ میلیمتر به طول ۱۴۸ کیلومتر و خط بای پس به طول ۱۷.۵ کیلومتر به قطر ۷۰۰ میلیمتر، خط برق رسانی ۶۳ کیلوولت به طول ۷۲ کیلومتر و همچنین پست فیوزی ایستگاه شماره یک بصورت ۱۰۰ درصد اجرا شده است.
اخلاص مند به بیان اینکه در خط ابرسانی همدان سه ایستگاه پمپاژ با ظرفیت پمپاژ ۵۷۶ متر طراحی و اجرا شده است ،افزود: ارتفاع پمپاژ ایستگاههای شماره ۱ و ۲ هر کدام ۲۲۰ متر و ایستگاه شماره سه ۱۳۶ متر می باشد.
وی با بیان اینکه تمام الکترو موتورها و پمپ‌ها در ایستگاه‌های خط آبرسانی به همدان نصب شده است، افزود: ایستگاه‌های شماره ۱،۲،۳ ظرفیت پمپاژ ۱۸۰۰ لیتر بر ثانیه را دارند.
وی افزود: در حال حاضر با توجه به نیاز شرب شهر همدان انتقال و تصفیه آب از تصفیه‌خانه شیخی‌جان، آب شرب سالم و پایدار وارد شبکه شرب شهر همدان می‌شود.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای همدان در پایان گفت: آبی سالم و پایدار طبق استاندارد آب شرب ایران (۱۰۵۳) که بسیار سخت گیرانه تر از استاندارهای اروپایی است وارد مدار توزیع آب شهرهمدان می شود.