در جهت تامین برق پایدار با صنعت برق هم صدا شوید.

جلسه هم اندیشی  گذر از پیک سال ۱۴۰۰ شرکت توزیع برق استان ایلام برگزار شد. این جلسه با حضور مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان و مدیران کل سازمان جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و‌تجارت، شرکت نفت، علوم پزشکی ,شرکت شهرک های صنعتی استان،نماینده دستگاه امنیتی، دادستانی و دفاتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل استانداری ایلام […]

جلسه هم اندیشی  گذر از پیک سال ۱۴۰۰ شرکت توزیع برق استان ایلام برگزار شد.

این جلسه با حضور مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان و مدیران کل سازمان جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و‌تجارت، شرکت نفت، علوم پزشکی ,شرکت شهرک های صنعتی استان،نماینده دستگاه امنیتی، دادستانی و دفاتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل استانداری ایلام با هدف گذر از پیک ۱۴۰۰تشکیل شد .

در ابتدای این نشست دکتر شیر خانی ابتدا ضمن تقدیر از حضور دستگاههای مذکور به رکورد غرور آفرین عدد صفر در مقابل خاموشی در دوسال اخیر اشاره نمود واظهار داشت: با تلاش شبانه روزی شرکت برق و همیت و همکاری مردم دو تابستان گذشته را بدون خاموشی سپری کردیم.

وی افزود : افزایش دمای ۵ درجه ای دمای هوا در فروردین و اردیبهشت ماه امسال نسبت به مورد مشابه در سال گذشته باعث رشد ۲۲ درصدی مصرف در کل کشور شده است.

شیرخانی  نزدیک شدن به تابستان را مورد اشاره قرار داد وگفت:تابستان امسال علاوه بر کاهش بارندگی‌ها و محدودتر شدن استفاده از ظرفیت نیروگاه‌های برق آبی، شاهد افزایش دما، شرایط کرونایی کشور، استفاده غیرمجاز از برق برای استخراج رمز ارز هستیم که همگی باعث شده تا تراز تولید و مصرف بهم خورده ومنفی باشد.

وی اضافه کرد : پیش بینی می شود که امسال با مشکل تامین برق و ظرفیتهای تامین برق آبی با چالش مواجه هستیم وتابستان گرم و سختی پیشرو داریم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق عنوان کرد: امسال شاهد کاهش ۳۰ تا ۳۵ درصدی بارش‌ها بودیم که همین موضوع باعث شده تا به همین مقدار نیز از ظرفیت تولید برق نیروگاه‌های برق آبی کاهش یابد.

شیرخانی گفت: ورود زودهنگام چاه‌های کشاورزی به مدار مصرف و افزایش مصرف برق صنایع از دیگر دلایل بالا رفتن مصرف برق است و هر یک درجه افزایش دمای هوا، افزایش حداقل یک هزار مگاواتی مصرف برق را در کشور به دنبال دارد.

وی از طرحهای تشویقی شرکت برق برای کشاورزان صحبت کرد وگفت: در این طرحها اگر کشاورزان در چهار ساعتی که ساعت پیک است برق چاههای خود را خاموش نمایند، از طرحهای تخفیفی شرکت برق برخوردار می شوند.

شیرخانی به تعدیل روشنایی معابر و جاده‌های بین شهری پرداخت و عنوان کرد:  تعدیل روشنایی‌ها به معنی خاموش کردن همه روشنایی‌ها نیست و به طور مشخص در این طرح، به دنبال یک درمیان کردن روشنایی‌ها خواهیم بود. برق نقاط حادثه خیز تعدیل نخواهد شد و برق معابر پارکی وتزئینی تعدیل خواهد شد.

مدیر عامل شرکت برق گفت: به استناد قانون دستگاههای دولتی از سال ۹۸به بعد موظف شدند شرایطی ایجاد نمایند که ۲۰درصد برق آنها از طریق انرژی های تجدید پذیر تامین شود. وی از ادارات خواست تا برای تحقق این هدف به دنبال تامین منابع باشند

وی گفت : امسال برای نخستین بار، دستگاه‌های اداری موظف شده‌اند که برق مصرفی خود را ۵۰ درصد در ساعت اداری کاهش و میزان مصرف برق خود را در ساعت غیراداری به ۱۰ درصد برسانند.

شیر خانی استفاده نکردن از وسایل پرمصرف برقی در ساعت‌های گرم روز و بکار گرفتن این دستگاه‌ها در ساعت‌های پایانی شب یا ابتدایی صبح و بهره گیری از نور طبیعی روز را از دیگر عوامل مهم دانست  که می‌تواند در کاهش مصرف بسیار موثر باشد

شیرخانی عنوان کرد: عمده باری که وارد مدار در تابستان می شود سرمایشی می باشد و بر اساس مصوبه دولت و وزارت نیرو استفاده از کولر گازی در مناطق غیر گرمسیری ممنوع می باشد وی درخواست داشت از موتورخانه ها و سیستم های هوشمند استفاده نمایند تا در ساعات خنک از وسایل سرمایشی کمتر استفاده گردد.

وی در پایان یاد آور شد: اگر امسال بخواهیم در جهت صفر شدن خاموشی قدم برداریم این مهم با همدلی و مدیریت مصرف و هم صدایی مردم و دستگاهها با صنعت برق  در جهت تامین برق پایدار برای رفاه حال عمومی مردم امکانپذیر خواهد بود.