معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان فارس خبر داد:

درآمد ۲۲۳میلیاردی مردم فارس از تولید انرژی خورشیدی

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق فارس گفت: مردم استان فارس سال گذشته با تولید 9 هزار و 620 مگاوات ساعت برق از طریق انرژی خورشید، 223میلیارد ریال درآمد کسب کردند.

به گزارش برقآب معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق فارس گفت: مردم استان فارس سال گذشته با تولید ۹ هزار و ۶۲۰ مگاوات ساعت برق از طریق انرژی خورشید، ۲۲۳میلیارد ریال درآمد کسب کردند.

حمیدرضا جلایر اظهار داشت: از ابتدای راه‌اندازی نیروگاه‌های خانگی برق خورشیدی از سال ۹۵در استان فارس تاکنون، بیش از ۲۷مگاوات ساعت انرژی برق در استان تولید شده که رقمی معادل ۵۵۲میلیارد ریال را نصیب مالکان این نیروگاه‌ها کرده است.

وی تصریح کرد: علاوه‌ بر نیروگاه‌های خورشیدی خانگی (کوچک مقیاس)، ۴ نیروگاه بزرگ خورشیدی نیز به ظرفیت ۳ مگاوات در حوزه تحت پوشش  شرکت توزیع نیروی برق استان فارس فعال است.

جلایر، در ادامه سخنان خود به طرح  نیروگاه‌های خورشیدی ۲۰ کیلو واتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی اشاره کرد و بیان داشت: در این طرح نیروگاه‌های انرژی خورشیدی کوچک‌ مقیاس بر روی سقف سوله و محوطه نصب شده و مشترکان  بخش صنعت در استان می توانند، از مزیت های این نیروگاه ها و انرژی پاک استفاده نمایند.

این مقام مسئول در خصوص مشترکان کشاورزی نیز یادآورشد: آن دسته از مشترکان کشاورزی که مشمول طرح مدیریت مصرف برق  ۵ساعت همکاری کاهش پیک بار در فصل تابستان می باشند با احداث نیروگاه خورشیدی (محدود به دو برابر ظرفیت انشعاب) از طرح مذکور معاف شده  و همچنین به واسطه فروش برق تولیدی خود به سازمان
انرژی های تجدیدپذیر و پاک از درآمدی پایدار و مطمئن با عقد قرارداد خرید تضمینی ۲۰ ساله بهره مند خواهند شد.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق فارس، درباره شرایط راه اندازی سامانه های خورشیدی در استان فارس نیز گفت: داشتن انشعاب برق به نام متقاضی در محل مورد تقاضا برای نصب نیروگاه خورشیدی، مراجعه به سایت شرکت توزیع نیروی برق استان فارس برای ثبت نام و ارسال درخواست، امکان صدور مجوز برای تمام تعرفه‌های خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی و امکان اتصال نیروگاه متقاضی با کنتور مستقل به شبکه برق از جمله شرایط برای نصب سامانه خورشید‌ی در استان فارس است و متقاضیان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به نشانی www.satba.gov.ir مراجعه کنند.