خط انتقال ۴۰۰ کیلوولت جیرفت به ارگ بم برقدار شد

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه ای کرمان، پروژه خط انتقال 400 کیلوولت از پست جیرفت به پست 400 کیلوولت ارگ بم به طول 90 کیلومتر برقدار شد.

به گزارش برقآب مهندس حمیدرضا حبیبی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای کرمان در خصوص ضرورت احداث این پروژه اظهار داشت: بعد از مطالعات اولیه و بررسی های لازم توسط دفتر فنی و برآورد بار در مناطق جنوب و شرق استان و نیاز این مناطق به وجود شبکه پایدار، لزوم احداث خط انتقال در سطح ولتاژ ۴۰۰ کیلوولت از کهنوج به جیرفت و سپس به ارگ بم ضروری گردید که پس از تصویب و موافقت شرکت توانیر این پروژه در دو فاز عملیات اجرایی آن در سال ۹۳ آغاز گردید.
وی در ادامه گفت: فاز اول آن  یعنی از نیروگاه شوباد کهنوج به پست ۴۰۰ کیلوولت جیرفت به طول۸۹کیلومتر  انجام  شد و فاز دوم آن که از پست جیرفت به پست ارگ بم می باشد و به دلیل آنکه از مسیرهای سخت و صعب العبور کوه های جبال بارز عبور می کرد از لحاظ اجرایی پروژه ای بسیار سنگین  بود که امروز برقدار گردید.
مهندس حبیبی در مورد  مشخصات فنی این طرح گفت: خط مذکور به صورت تکمداره و به طول ۹۰ کیلومتر در ۳ منطقه آب و هوایی متوسط، سنگین و فوق سنگین بین دو شهرستان جیرفت و بم با استفاده از سیم هادی کرلو و به صورت دو باندل  و با نصب ۲۲۶ برج اجرا شده که بیشترین ارتفاع این خط از سطح دریا  سه هزار و ۱۴۰ متر و حداقل آن ۸۹۰ متر است.
وی اظهار داشت: با به مدار آمدن این خط رینگ ۴۰۰ کیلوولت جنوبشرق تکمیل گردید و موجبات پایداری و افزایش ضریب اطمینان  شبکه و تامین برق پایدار در منطقه جیرفت، بم و زاهدان فراهم شد.
مدیرعامل برق منطقه ای کرمان از این طرح به عنوان یک زیرساخت مهم برای تامین برق پایدار جهت صنایع و معادن و همچنین بخش کشاورزی در سال های آتی یاد کرد و گفت: ارزش این پروژه در حال حاضر نزدیک به ۹۰۰ میلیارد تومان می باشد.
لازم به ذکر است کلیه عملیات طراحی، ساخت تجهیزات و اجرا توسط  شرکت ها و متخصصین داخلی انجام شده است.