خط انتقال پساب تصفیه خانه فاضلاب ارومیه در مدار بهره برداری

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی، فرماندار ارومیه از روند تکمیل مدول سوم پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهرستان بازدید و از نزدیک در جریان مسایل مربوط به اجرای این پروژه قرار گرفت. مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان ارومیه در جریان این بازدید با بیان اینکه مدول سوم تصفیه خانه […]

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی، فرماندار ارومیه از روند تکمیل مدول سوم پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهرستان بازدید و از نزدیک در جریان مسایل مربوط به اجرای این پروژه قرار گرفت.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان ارومیه در جریان این بازدید با بیان اینکه مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه با ظرفیت اسمی ۶۰ هزار مترمکعب با بیش از ۹۰ درصد پیشرفت، در حال اجراست، گفت: مدول سوم، تصفیه فاضلاب جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر را پوشش می دهد که پساب تصفیه شده از این مدول به دریاچه ارومیه منتقل خواهد شد.
صابر خسروزاده با بیان اینکه برای تکمیل مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است، اضافه کرد: مدول های یک و ۲ این تصفیه خانه نیز با ظرفیت اسمی ۸۰ هزار مترمکعب در شبانه روز، پیش از این تکمیل شده و در حال بهره برداری هستند.
وی ادامه داد: ۶.۵ کیلومتر از خط انتقال پساب این پروژه به دریاچه ارومیه تاکنون تکمیل شده و در حال بهره برداری است.
خسروزاده همچنین با بیان اینکه برای اجرای مدول ۴ تصفیه خانه فاضلاب ارومیه به ۱۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است، اظهار کرد: در صورت تخصیص اعتبار، این پروژه نیز از سال ۱۴۰۱ شروع خواهد شد.
گفتنی است در جریان این بازدید مقرر شد پیگیری‌های لازم برای تامین و تزریق اعتبار برای اتمام این پروژه با لحاظ اولویت انجام گیرد.

 

لزوم تامین آب شرب خوی از طریق آبهای سطحی

مدیرعامل آب و فاضلاب شهرستان خوی گفت: آب شرب مورد نیاز مشترکین از آبهای زیرزمینی تامین می شود که این امر مشکلاتی را در پی دارد.

یداله سلطانی در گفتگو با خبرنگاران با اعلام اینکه در شهرستان خوی با ۴۰۰ هزار نفر جمعیت و بیش از ۱۲۰ هزار مشترک شهری و روستایی، تولید و توزیع آب برابر است، اظهار داشت: این امر نشان دهنده بحران آب در این شهرستان است و اگر در آینده تامین آب خوی از طریق سد انجام نگیرد، در تامین آب با مشکل مواجه خواهیم شد.
وی گفت: در حال حاضر آب شرب شهرستان فقط از منابع زیر زمینی شامل ۴۰ حلقه چاه بخش شهری و ۶۰ حلقه چاه بخش روستایی تامین می شود.
وی، حفر سه حلقه چاه و همچنین چاه فلمن را از جمله برنامه های کوتاه مدت برای شهر خوی بیان کرد و اظهار داشت: برای تامین آب شرب پایدار و بدون دغدغه شهرستان خوی بایستی استفاده از آب های سطحی در دستور کار قرار گیرد.
سلطانی متوسط سطح ایستابی چاههای شهرستان خوی را ۷۰ متر اعلام کرد و ادامه داد : با ادامه روند خشکسالی سطح ایستابی چاهها از این هم پایین تر خواهد رفت .
وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: در حال حاضر ۷۶ درصد شهر زیر پوشش شبکه فاضلاب قرار دارد که تلاش می کنیم ۲۴ درصد باقی مانده در سال های آتی زیر پوشش قرار گیرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوی تصریح کرد: بر اساس ماده ۲۳ موافقت نامه، اجرای باقیمانده شبکه جمع آوری فاضلاب با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان اجرا خواهد شد.
رئیس هیئت مدیره شرکت به پروژه شبکه جمع آوری فاضلاب و تصفیه خانه فاضلاب روستای وار اشاره کرد و افزود : این پروژه با مشارکت بانک توسعه اسلامی در حال ساخت است و تا بحال ۱۱۰ میلیارد ریال هزینه شده است و امید می رود امسال با تامین اعتبار لازم در دهه فجر به بهره برداری از آن آغاز شود.