خسارت۱۵۰میلیارد ریالی بارندگی به تاسیسات آبرسانی منطقه سه بندرعباس

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان وضعیت آبرسانی روستاهای تحت پوشش منطقه سه بندرعباس واقع در شرق این شهرستان را پس از سیلاب روزهای گذشته تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب هرمزگان، امین قصمی با بیان اینکه اکیپ مدیریت بحران و حوادث و اتفاقات آبفای هرمزگان با پیش بینی سیلاب در مناطق مختلف هرمزگان

تمهیدات لازم را اندیدشید که با توجه به گستردگی خسارت ها، عملیات رفع اتفاقات را در دستور کار خود قرار داد که به دلیل سیلابی شدن مسیرهای روستایی بویژه در حوزه منطقه سه بندرعباس، زیر

ساخت های تامین، انتقال و توزیع آب این شهرستان دچار آسیب شد که عملیات رفع آن در دستور کار آبفا قرار گرفته است.

وی افزود: در حال حاضر ۹۰ درصد خسارت های ناشی از سیلاب این مناطق مرتفع و ۱۰ درصد باقی مانده نیز در حال انجام است که با تلاش اکیپ رفع اتفاقات، آب تمامی روستاهای منطقه سه آب و فاضلاب (شرق بندرعباس) در اسرع وقت به پایداری لازم خواهد رسید.

به گفته قصمی، با توجه به تمهیدات صورت گرفته از جمله خارج کردن پمپ ها از مدار تولید، ایجاد خسارت در این بخش کاهش قابل ملاحظه ای نسبت به سایر بخش ها داشت.

مدیرعامل آبفای هرمزگان ادامه داد، بر اساس برآورد صورت گرفته پس از بارش های اخیر، ۱۵۰ میلیارد ریال به تاسیسات آبرسانی مناطق روستایی شرق بندرعباس وارد شده که عمده این خسارت ها در بخش شبکه توزیع، خطوط انتقال، تاسیسات برق و.. رخ داده است.