خسارت چهار میلیارد ریالی طوفان به شبکه توزیع برق زابل

مدیر امور توزیع برق شهرستان زابل گفت: شدیدترین طوفان تاریخ سیستان بعد از گذشت ۳۷سال و با سرعت ۱۲۲کیلومتر بر ساعت، بالغ بر چهار میلیارد ریال به شبکه توزیع برق این شهرستان خسارت وارد کرد. محمد گلی اظهار داشت: ۴۰ نفر نیروی عملیاتی، چهار دستگاه جرثقیل و بالابر و ۱۳ دستگاه خودرو عملیاتی از ساعات […]

مدیر امور توزیع برق شهرستان زابل گفت: شدیدترین طوفان تاریخ سیستان بعد از گذشت ۳۷سال و با سرعت ۱۲۲کیلومتر بر ساعت، بالغ بر چهار میلیارد ریال به شبکه توزیع برق این شهرستان خسارت وارد کرد.

محمد گلی اظهار داشت: ۴۰ نفر نیروی عملیاتی، چهار دستگاه جرثقیل و بالابر و ۱۳ دستگاه خودرو عملیاتی از ساعات اولیه شروع طوفان در شهرستان زابل جهت رفع خاموشی، اصلاح و بازسازی شبکه های آسیب دیده اقدام کردند.
وی با بیان اینکه سقوط تیر، سیم پارگی، سقوط درختان بر روی شبکه های برق، قطع کابل سرویس مشترک و فیوز سوزی از عمده دلایل خاموشی ها در پی وقوع این اتفاق طبیعی بود افزود: کلیه شبکه های آسیب دیده در کوتاه ترین زمان ممکن بازسازی و برق مناطقی که دچار خسارت شدند مجدد پایدار شد.
مدیر امور توزیع نیروی برق شهرستان زابل بیان کرد: وزش باد شدید و طوفان یکی از معضلات مهم این منطقه است که همواره خسارت بسیاری به شبکه توزیع برق وارد می کند.
گلی اظهار داشت: مشترکان برق در صورت بروز هر گونه خسارت وارده می توانند از طریق اپلیکیشن برق من، منوی خاموشی درخواست خود را اعلام و پیگیری کنند.
وی بیان کرد: بیش از ۷۰خدمت مورد نیاز مشترکین توزیع برق به صورت غیر حضوری از طریق اپلیکیشن برق من، سایت اینترنتی شرکت توزیع نیروی برق استان به آدرس www.sbepdc.ir (میز خدمات الکترونیک)، شماره گیری سامانه های تلفنی۱۵۲۱ امور مشترکین و ۱۲۱اتفاقات قابل انجام است.
به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان، منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، هیرمند، زهک، نیمروز و هامون در شمال زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده و همه ساله با بادهای موسمی ۱۲۰روزه که به سبب خشکسالی به ۱۶۰تا ۱۸۰روز در سال افزایش پیدا کرده با مشکلات متعدد رو به رو است و برخی روزها شدت گردوغبار به ۲۰ برابر حد استاندارد می رسد.