خدمت رسانی برای تامین آب شرب مورد نیاز مردم مشکین شهر

خدمات رسانی برای تامین آب شرب مورد نیاز مردم مشکین شهر با 20 دستگاه تانکر آبرسانی سیار و هزاران عدد آب بسته بندی شده توسط شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل در دست انجام است.

به گزارش برقآب، مشکین شهر یکی از شهرهای استان اردبیل است که در دستگاه شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل قرار دارد. با توجه به رانش زمین در منطقه ایلاندو و قطعی آب در شهر، برای تامین آب شرب مورد نیاز مردم مشکین شهر، ۲۰ دستگاه تانکر آبرسانی سیار و هزاران عدد آب بسته بندی شده توسط شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل در دست انجام است. این تانکرها در مناطق مختلف شهر مستقر شده‌اند و به ترتیب در میدان امام، میدان آزادی، میدان توحید، میدان دادگستری، سبزه میدان، فرهنگیان، میدان سبلان، دروازه قدیم اردبیل، میدان نماز، میدان معلم، میدان ترمینال، جنب استادیوم، ولی آباد پارک شهریار، سیدآباد میدان ورودی کوی ولایت، میدان سعدی، فرهنگیان – میدان خبرنگار، مسکن مهر جنب درب پادگان قدس، سازمان تقاطع شهید قاضی، جاده بارزیل روبروی مدرسه طالقانی و کمربندی جانبازان روبروی مدرسه آیت‌الله رفسنجانی قرار دارند. همچنین، تعدادی از تانکرهای آبرسانی سیار از استان‌های آذربایجان شرقی، زنجان و قزوین نیز به شهرستان مشکین شهر اعزام شده‌اند تا در تامین آب شرب شهروندان مشکین شهر به تلاش کنند.
علاوه بر تامین آب شرب مردم، تامین آب برای نیازهای کشاورزان و باغداران نیز مورد توجه قرار گرفته است. برای این منظور، آب مورد نیاز مشکین شهری با یک خط انتقال ۱۴ کیلومتری از رودخانه خیاوچای تامین و به تصفیه‌خانه آب شرب این شهر منتقل می‌شود. این خط لوله با قطر ۶۰۰ اینچ در طول مسیر خود حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ متر از محل رانشی عبور می‌کند و برخی اوقات رانش این بخش از مسیر باعث قطعی آب شرب می‌شود. اما با استفاده از تانکرهای آبرسانی سیار و تأمین آب از استان‌های همجوار، تلاش شده است تا نیازهای آبی شهروندان مشکین شهری تامین شود.
برای حل این مسئله باید به توسعه و تکمیل شبکه پایاب سد سبلان و علاج بخشی سد احمد بیگلو سد اینچه نو و دیگر سدهای این شهرستان توجه شود. این تدابیر می‌توانند به بخشی از مشکلات شهروندان در تامین آب آشامیدنی و نیاز آبی کشاورزان و باغداران مشکین‌شهر کمک کنند. در نهایت، با توجه به جمعیت ۱۵۵ هزار نفری مشکین شهر و موقعیت جغرافیایی آن در دامنه کوه سبلان، تأمین آب شرب مورد نیاز مردم این شهر بسیار اهمیت دارد و اقدامات لازم در این زمینه باید به عنوان یک اولویت مورد توجه قرار گیرد.