حمایت حقوقی و قضایی دادگستری فارس از توسعه پروژه های صنعت برق کشور

حمایت حقوقی و قضایی دادگستری فارس از توسعه پروژه های جدید تولید انرژی در راستای کمک صنعت برق کشور مورد تأکید رئیس کل دادگستری استان فارس در نشست مدیران صنعت آب و برق استان فارس و مسئولان قضایی قرار گرفت.

به گزارش برقآب، رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه مجموعه وزارت نیرو در استان در سالهای اخیر علی رغم همه کمبودها و تحریم های ظالمانه ، اقدامات جهادی و قابل تقدیری انجام داده است که خروجی آن خدمت رسانی مناسب به مردم بوده است، گفت: دستگاه قضایی در چارچوب های قانونی حمایت حقوقی و قضایی از اقدامات خدمت رسانی به مردم و تأمین انرژی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی با اشاره به این نکته که در حوزه های قضایی استان از سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه تولید انرژی های پاک نیز توسط ستاد اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی حمایت خواهیم کردافزود: روند رو به افزایش مصرف انرژی باعث خواهد شد نیازمند توسعه زیرساخت های تولید انرژی باشیم و بخش خصوصی می تواند کمک شایانی در این حوزه داشته باشد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود در جمع مدیران صنعت آب و برق استان بر جلوگیری از برداشت های غیر مجاز از منابع انرژی تأکید و بیان داشت: مطابق قانون مسئولین این حوزه می توانند زمینه برخورد قانونی را با متخلفین فراهم نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی بر موضوع نظارت نیز تأکید کرد و خاطر نشان ساخت: سلامت عملکردی و پاکدستی کارکنان در مجموعه های صنعت آب و برق و تأمین انرژی استان منافاتی با نظارت های دقیق و برنامه ریزی شده و قانونمند ندارد.

گفتنی است در این نشست مدیران عامل برق منطقه ای فارس، آب منطقه ای فارس، شرکت های توزیع برق استان و شیراز و همچنین مدیران آبفای استان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد مجموعه های تحت مدیریت به بیان برخی مشکلات حقوقی و قضایی خود پرداختند.

مهندس یداله حقیقی مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس با بیان اینکه همه تمهیدات برای عبور موفق از تابستان پیش رو بدون خاموشی برق اندیشیده شده است گفت : گذر موفق از تابستان گرم و پرمصرف بدون خاموشی برق ، سند افتخار دولت است.

مهندس حقیقی مدیر عامل شرکت برق منطقه ای و رییس شورای انسجام بخشی مدیران وزارت نیرو در استان فارس در نشستی با حضور رییس کل دادگستری استان فارس و اعضای شورای قضایی این استان برخی از شاخص های تامین و انتقال برق در استان فارس و جنوب کشور را بیان کرد.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس با ارائه گزارشی از وضعیت راهبردی و استراتژیک استان فار سو جنوب کشور در تامین و انتقال برق اضافه کرد : بیش از ۸۰ درصد از خطوط گاز کشور از منطقه فارس و جنوب کشور می گذرد و با توجه به وابستگی شدید زیر ساخت های صنایع گاز و برق به یکدیگر ، فعالیت همکاران شرکت برق منطقه ای فارس در این عرصه شاخص ساز است.

مهندس حقیقی ، وجود تنها نیروگاه اتمی کشور در استان بوشهر و در منطقه مدیریت برق منطقه ای را عرصه ای مهم و تعیین کننده برای مدیریت تامین و انتقال برق در کشور دانست و گفت : تامین یک هزار مگا وات برق در این نیروگاه فصل جدیدی از اقدامات جهادی برای تامین و انتقال برق در این منطقه ایجاد کرده است.

وی استان فارس را کارگاه ایجاد امنیت انرژی در جنوب کشور دانست و ادامه داد : استان فارس و جنوب کشور شاهراه تبادل برق و انرژی قلمداد می شوند از این فعالیت منسجم ، هدفمند و تاثیر گذار در این منطقه بسیار حائز اهمیت است.

مهندس حقیقی با ارائه گزارشی از ظرفیت نیروگاهی تحت پوشش در استان فارس و جنوب کشور گفت : ظرفیت اسمی نیروگاههای این منطقه بیش از ۸ هزار و ۳۰۰ مگا وات است ، نیروگاههای جهرم ، کازرون ، اتمی بوشهر ، عسلویه ، پارس جنوبی ، فارس ، حافظ ، شیرینو ، گناوه ، مبین و دیگر نیروگاههای بیشترین ظرفیت اسمی را در استان فارس و جنوب کشور دارند.

مهندس حقیقی ، ظرفیت تولید انرژی های تجدید پذیر در استان فارس و جنوب کشور را نیز ۷۳ مگاوات برآورد کرد و با بیان اینکه نیروگاههای گاز سوز نیز ۱۴۸ مگاوات ظرفیت اسمی دارند افزود: به رغم آنکه استان فارس و جنوب کشور شرایط روزهای آفتابی مناسبی دارند اما ظرفیت های نصب شده در این عرصه برای تولید انرژی خورشیدی رضایت بخش نیست و می طلبد با افزایش سرمایه گذاری ها شرایط بهتری برای بهره گیری از توانمندی ها و استعدادهای موجود فراهم گردد.

رییس شورای انسجام بخشی مدیران وزارت نیرو در استان فارس همچنین با ارائه گزارشی از تامین و انتقال برای برق تولیدات صنعتی و چرخش چرخ صنعت در فارس و جنوب کشور ، در ادامه متوسط بار سالانه صنایع را حدود یک هزار و ۱۱۷ مگاوات برآورد کرد و گفت : اقدامات از سال ۱۳۹۸ در این عرصه سیر صعودی پیدا کرد و اکنون شرایط نسبتا مناسبی برای تامین برق صنعتی در فارس فراهم است.

وی همچنین با ترسیم سیمای مصرف برق صنایع منطقه گفت : در استان فارس و جنوب کشور در مجموع ۵۱ صنعت برزگ مستقر است که یک هزار و ۱۱۷ مگاوات برق مصرف می کنند ، این صنایع شامل یک واحد آلومینیوم با مصرف برق ۴۵۵ مگاوات ، ۱۳ کارخانه سیمان با مصرف برق ۱۶۰ مگاوات ، ۲ طرح تولید فولاد با مصرف برق ۲۱۵ مگااوات ، و ۳۵ صنعت بزرگ دیگر با مصرف برق ۲۴۷ مگااوت است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر همچنین با مقایسه سهم انرژی مصرفی بر اساس نوع تعرفه مصرفی در استان فارس و جنوب کشور اضافه کرد : درصد انرژی مصرف برق در این منطقه در برخی از شاخص ها فراتر از متوسط کشوری است ، ۲۷.۶۱ درصد از برق در حوزه صنعت و معدن ، ۳۶.۶۵ درصد در حوزه خانگی ، ۲۰.۹۶ درص در حوزه کشاورزی ، ۷.۸۷ درصد در حوزه عمومی ، ۲۷.۶۱ درصد در حوزه برق معابر و ۱.۵۵ درصد در سایر حوزه ها مصرف می شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی رییس کل دادگستری استان فارس نیز در این نشست با تقدیر از خدمات مدیر عامل و مسوولان برق منطقه ای فارس ، تلاش دست اندرکاران برق و انرژی در استان فارس و جنوب کشور برای گذر موفق از تابستان های پر مصرف امسال و سال گذشته را ستود و عبور بدون خاموشی برنامه ریزی شده را یک هدف اساسی دانست که همگان باید برای رسیدن به آن تلاش کنند.