حفر ۱۰۰ حلقه چاه جدید در آذربایجان غربی

لطیف خوش سیرت رئیس هییت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی از برنامه ریزی برای حفر ۱۰۰ حلقه چاه جدید درسطح استان تا پایان سال جاری خبر داد. خوش سیرت با بیان اینکه این اقدام در راستای مقابله با تنش آبی انجام می شود، اظهار داشت: از این تعداد مراحل مربوط به […]

لطیف خوش سیرت رئیس هییت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی از برنامه ریزی برای حفر ۱۰۰ حلقه چاه جدید درسطح استان تا پایان سال جاری خبر داد.

خوش سیرت با بیان اینکه این اقدام در راستای مقابله با تنش آبی انجام می شود، اظهار داشت: از این تعداد مراحل مربوط به انجام مناقصه ۶۰ حلقه چاه در حال انجام است که تا پایان سال مالی جاری عملیات اجرایی آنها به اتمام خواهد رسید.
وی، تهیه و توزیع ۶۰ تانکر آبرسانی جدید به شهرستان ها به ظرفیت ۱۲۰هزار لیتر، تجهیزوراه اندازی دو دستگاه تانکر آبرسانی سیار به ظرفیت ۱۶ هزار لیتر، فعالیت شبانه روزی ۱۳ دستگاه تانکر آبرسانی سیاردر سطح استان و توزیع بیش از ۱۶ میلیون لیتر آب شرب در پنج ماهه اخیر، استفاده از چاه های رزرو در ماکو، استفاده از چاه های اشخاص حقیقی در شاهین دژ و بوکان، استفاده از ظرفیت ناوگان آبرسانی سایر دستگاه ها و هماهنگی با شرکت توزیع نیروی برق درجهت عدم قطعی برق در فیدرهای حساس تامین آب شرب و احصای روستاهای مواجه با تنش آبی و انجام اقدامات پیشگیرانه را از جمله مهمترین اقدامات در راستای پیشگیری و مقابله با بحران و تنش آبی عنوان کرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی، برنامه ریزی برای افزایش ظرفیت مخازن ذخیره آب به میزان ۴۰ هزار متر مکعب را از دیگر اقدامات در دست اجرا برای مقابله با تنش آبی اعلام کرد و افزود: عملیات اجرایی تکمیلی این میزان مخزن ذخیره آب در سال جاری خاتمه خواهد یافت.
لطیف خوش سیرت ظرفیت مخازن موجود استان را ۴۰۲ هزار مترمکعب و ظرفیت مخازن در مدار را ۳۹۸ هزار متر مکعب اعلام و اظهار کرد: در بحث مخازن ذخیره آب نسبت به استانداردهای کشوری عقب هستیم که برای رفع این مشکل کمبود، در صورت تامین اعتبار، نهضت مخزن سازی به راه خواهیم انداخت.