حفر و تجهیز ۷ حلقه چاه آب شرب

سرپرست امور آب و فاضلاب آق قلا از حفر و تجهیز 7 حلقه چاه آب شرب در راستای تامین آب پایدار در این شهرستان با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان گلستان ، مهندس ” علی اصغر سبزه ” با اعلام این خبر اظهار داشت: ویدئومتری ۵ حلقه چاه آب شرب با اعتباری بالغ بر ۱۳۰میلیارد ریال ، تعمیر و تعویض شناور ۱۶حلقه چاه آب شرب با اعتباری بالغ بر ۸میلیارد ریال ، مهندسی مجدد یک حلقه چاه آب رشب با اعتبار ۲۰۰میلیون ریال و لایروبی یک حلقه چاه روستای گری با اعتباری بالغ بر ۵۰۰میلیون ریال  در راستای تامین آب پایدار بوده که از اقدامات مهم این امور در ۹ماهه گذشته سال جاری  بوده است .  

 

وی خاطر نشان کرد :  ۸۱۸مورد تعویض کنتور خراب و فرسوده ، ۴۰مورد استاندارد سازی انشعابات فرسوده و قدیمی ، ترمیم و رفع  ۷۳۰ مورد رفع اتفاقات انشعابات  ، شبکه توزیع آب و خط انتقال با هدف کاهش هدر رفت آب از دیگر اقدامات انجام شده می باشد.

سرپرست امور آب و فاضلاب آق قلا تصریح کرد: ، ۸۱۶ مورد واگذاری و فروش انشعاب ، ۲۰مورد شناسایی و مرئی سازی شیر فلکه های سطح شهر ، بازرسی دیداری و چشمی خط انتقال و شبکه توزیع جمعا به طول ۳۰۴ کیلومتر از دیگر فعالیت های این امور در مدت مذکور بوده است. 

سبزه افزود :۳ هزار و ۵۵۳ متر توسعه شبکه آب شرب ، هزار و ۸۰۴ متر اصلاح شبکه توزیع و خط انتقال آب  شرب ،  ۵۴ هزار و ۱۰۹مورد کلر سنجی ،  ۱۶۰ کیلومتر شستشوی شبکه و خط انتقال آب با هدف تامین آب شرب سالم و بهداشتی از دیگر اقدامات این امور در ۹ماه گذشته بوده است .

وی در پایان تصریح کرد :احداث ۲ باب مخزن به ابعاد ۳۰۰متر مکعب برای روستاهای بهلکه شیخ موسی و قربان آباد با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد ریال ، احداث شبکه توزیع به طول ۱۷کیلومتر و اصلاح ۳۰۰ فقره انشعاب با اعتباری بالغ بر ۲۰میلیارد ریال برای روستاهای بدراق و سلاق یلقی ، خرید و نصب دو دستگاه کنتور ۱۵۰الکترومغناطیسی بر سر چاه های ۳و۴ انبارالوم و آق قلا ، بهسازی و مهندسی مجدد ۱۶حلقه چاه آب شرب  و حصار کشی چاه اسلام تپه و پیرواش با اعتباری بالغ بر ۳۰میلیون ریال از دیگر اقدامات این امور در مدت مذکور بوده است .